ایسنا نوشت: رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا در دومین سالگرد توافق ایران و گروه 1+5 بر سر برنامه جامع اقدام مشترک با انتقاد از سیاست‌های رئیس‌جمهور کشورش در قبال این توافق، گفت: برجام یک آزمون قدرتمند برای قدرت دیپلماسی آمریکا است.

نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا در سالروز حصول توافق هسته‌ای بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن به تکرار ادعاهای ساختگی و مغرضانه غرب و آمریکا علیه برنامه هسته‌ای گذشته کشورمان پرداخت.

در این بیانیه که روی وب سایت رسمی وی قرار گرفته، آمده است: دو سال پیش، آمریکا به هم پیمانان ما در گروه 1+5 پیوست تا به برنامه جامع اقدام مشترک دست یابد؛ توافقی مهم که مانع از دست یابی ایران به یک سلاح هسته‌ای شد و مردم آمریکا و هم پیمانان ما را امن‌تر کرد. به لطف تلاش‌های  رئیس جمهور اوباما و کار بی‌وقفه دانشمندان، دیپلمات‌ها، مقامات نظامی و دیگر سران کشورها از سراسر جهان، تهدید قریب الوقوع و فاجعه بار یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای از روی میز برداشته شد، بدون آن که حتی یک تیر شلیک شود. این توافق بر اساس راستی‌آزمایی است نه اعتماد و آمریکا در مقابل هر گونه نقض احتمالی آن هوشیار است.

پلوسی در ادامه مدعی شد: کشور ما هیچ‌گونه توهمی در ارتباط با نظام ایران ندارد و دموکرات‌ها به تضمین این موضوع متعهد هستند که ایران به دلیل ادامه روند حمایت خود از تروریسم و نقض حقوق بشر پاسخگو خواهد بود.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: برجام یک آزمون قدرتمند برای قدرت دیپلماسی آمریکا و رهبری در جهان است. با این حال، دولت ترامپ همچنان نشان می‌دهد که رویکردی در ارتباط با نقش حیاتی که آمریکا در جهان ایفا می‌کند، ندارد از خارج شدن از تواقق اقلیمی پاریس گرفته تا توهین به هم پیمانان ما در ناتو، تا نزدیک شدن به دیکتاتورهایی همانند پوتین. با گذشت شش ماه از آغاز کار دولت وی، کاخ سفید هنوز نقش جدی رهبری جهانی ایفاء نکرده است.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ایران پیش از این بارها تاکید کرده بود که برنامه هسته‌ای کشورمان ماهیت کاملا صلح‌آمیز داشته و دارد و تسلیحات هسته‌ای هیچ جایی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ندارد اما غرب به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا با طرح این ادعاها در گذشته و ادعاهای کنونی‌اش درخصوص حمایت ایران از تروریسم و نقض حقوق بشر به مقامات کشورمان فشار بیاورد تا به اهداف خود دست یابد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =