ایسنا نوشت: میرباقری معاون سینما درباره «شهرزاد» و «عاشقانه» گفت: «این دو سریال در قالب ده‌ها سریال دیگر چیزی محسوب نمی‌شوند. شما اینگونه باید حساب کنید که هنرمندان ایران در حال حاضر کجا بیشتر فعال هستند.

مرتضی میرباقری معاون سیما درباره دو سریال‌ «شهرزاد» و «عاشقانه» که این روزها مخاطبان را در شبکه نمایش خانگی با خود همراه کرده‌ است و رقابت با سریال‌های تلویزیونی، بیان کرد: «این دو سریال در قبال ده‌ها سریال دیگر تلویزیون، چیزی محسوب نمی‌شوند. نمی‌خواهم رد کنم و بگویم این سریال‌ها بازخورد نداشته‌اند اما این را می‌گویم که آن سریال‌ها یک قلم در عرض کالاهای دیگر محسوب می‌شوند. باید  حساب کرد که هنرمندان کجا فعالیت می‌کنند. مشخص است که اکثر هنرمندان برای تلویزیون کار می‌کنند.»

او در ادامه با مطرح کردن این نکته که برای ساخت یک سریال شبکه نمایش خانگی، شاید ده‌ها برابر هزینه یک سریال تلویزیونی صرف شود، گفت:‌ «شما حساب کنید یک سریال در تلویزیون ۵۰ درصد بیننده دارد؛ یعنی حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیون مخاطب را با خود همراه می‌کند. به ما بگویند سریال‌های شبکه نمایش خانگی چند میلیون مخاطب داشته‌اند؛ شاید بتوان گفت حداکثر دو سه میلیون مخاطب.»

معاون سیما بیان کرد: «نمی‌خواهم رد کنم که سریال‌های نمایش خانگی بازخورد نداشته‌اند اما می‌خواهم بگویم این سریال‌ها یک قلم در عرض کالاهای دیگر محسوب می‌شوند؛ یعنی خانواده‌ها سایر برنامه‌های خود از جمله مستند، کارتون و خبرشان را می‌بینند و گوش می‌دهند و در کنار آن «عاشقانه»‌ و «شهرزاد» هم یکی از سریال‌هایی است که ممکن است آن را تماشا کنند. البته نه اینکه فقط آن دو سریال را ببینند و به سریال‌های تلویزیون اصلا توجهی نداشته باشند. اگر این گونه بود پس این ۴۰، ۵۰ درصد مخاطبانی که سریال‌های تلویزیون را می‌بینند چه کسانی هستند.»

میرباقری در پایان گفت: «بسیار خوب است که مردم پول می‌دهند و این سریال‌ها را می‌بینند؛ نمی‌خواهیم رد کنیم که بازخورد نداشته است اما در هر صورت سریال‌های تلویزیون‌ را مجانی می‌بینند.»

58243

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    32 2
    چه اعتماد به نفسي مثلا كدوم سريال
  • بي نام ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    24 1
    سريال سيمارو مجاني ميبين يعني شما پولشو از جيبتون ميدين ما مردم خوب ميفهميمشما هرچي دوست داريد بگيد
    • بی نام A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      8 1
      ما سریال های سیما رو مجانی هم نمی بینیم
  • آزاده A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    26 1
    جناب مرتضی میرباقری شما درست میفرمایید.حتماً «شهرزاد» و «عاشقانه» در مقابل سریال‌های تلویزیون چیزی محسوب نمی‌شوند .دلیلش هم بسیار روشنه مردم برای دیدن این سریالها روزشماری میکنن و بابتش پول هم میدن اما سریالهای شما رو حاضر نیستن رایگان هم ببینن. سریالهای مذکور رو و فارغ از قید وبندهای همفکران شما و برای مردم میسازند اما برای صداو سیما تنها چیزی که محلی از اعراب نداره مخاطبه و فقط افکار و امیال معدودی براش اهمیت داره
  • امیرمسعود IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    14 1
    باشه شما راست میگی
  • حامد IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    12 1
    100 درصد حق یا شماست،اصلا بر منکرش لعنت
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    12 1
    معاون سیما: «شهرزاد» و «عاشقانه» در مقابل سریال‌های تلویزیون چیزی محسوب نمی‌شوند بعله کاملاً و محققا درست است البته از نظر تعداد کلا صداسیما خود درگیری پیدا کرده هر روز امار ... می‌دهد در مورد خودش
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    13 1
    سریالهای مجانی تلویزیون مفتش گرونه
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    17 1
    از نظر ایشون شاید همین گونه باشد که میگن ... به خاطر همین کیفیت هست که ما سریالهای شهرزاد و عاشقانه را کاملا بدون هیچ تنقلاتی با دقت زیاد و با مشقت زیاد می بینیم تا بفهیم جریان چیه ... اما سریالهای تلویزیونی را یا نمی بینیم یا اگر ببینیم معمولا به جهت کیفیتی که در ساخت دارند و فهم آن آسان است معمولا همراه با یک لیوان آب زرشک نگاه میکنیم ...