هوش مصنوعی و دستیار دیجیتال کم کم دنیای ما انسان‌ها را تغییر داده و به زودی نیازی مانند گرفتن مشاوره حقوقی را برای شهروندان مرتفع می سازد.

 

به گزارش خبرآنلاین، اگر تا دیروز دستور پخت آشپزی یا خرید بلیت هواپیما را به دستیار دیجیتال خود سپرده بودید، از امروز می توانید با گرفتن مشاوره حقوقی از دستیار جدید نه تنها نیاز به گرفتن وکیل را مرتفع کرده، بلکه به دلیل احاطه خودکار بر بسیاری از پرونده های حقوقی که یک انسان قادر به ضبط آن در مغز خود در آنِ واحد نیست؛ به نتیجه بهتر هم خواهید رسید و از دست مشاوران حقوقی که معمولا موکلان خود را سر کیسه می‌کنند نیز راحت می شوید.

دو سال پیش، «جاشوآ براودر» دانشجوی دانشگاه استنفورد، «چت باتی»/ chatbot ایجاد کرد تا به دعوای حقوقی بر سر پارک خودرو در نیویورک و لندن کمک کند و در سال 2016 با سیستم خود موسوم به DoNotPay مشکل بیش از 160 هزار قبض جریمه را با 64 درصد نرخ موفقیت به نفع رانندگان حل کرد.

براودر ابتدای امسال خط فرمان دیجیتال جدیدی را در مورد پناهندگان و کیس‌های حقوقی آنها به سیستم خود افزود و بدن ترتیب پناهندگان و مهاجران در انگلیس، آمریکا و کانادا می‌توانند از قابلیت‌های منحصربفرد چت بات استفاده کرده و مشکلات حقوقی خود را حل کنند. گفتنی است چت بات ساخت براودر 1000 کیس حقوقی را دردیتابیس خود جای داده و از طریق هوش مصنوعی و پس از نوشتن درخواست اولیه کاربر، مورد را یافته و مطابق با آن راه حل حقوقی را پیشنهاد می کند.

چت بات DoNotPay وارد محیط سرچ کاربر شده و با دریافت تاییدیه مکان کاربر، مشاوره حقوقی می‌دهد.

چت بات سوالات را دریافت کرده و پس از تجمیع و آنالیز، بهترین راه حل را ارائه می‌کند. اکنون مهاجران و پناهندگان بدون نیاز به وکیل می توانند فرم های ازدواج، رفع اختلاف با صاحبخانه، ادعاهای بیمه‌ای و اذیت و آزارهایی که به آنها می‌شود را دریافت و از پرداخت‌های اضافی بپرهیزند و کارشان هم زودتر جلو برود.

براودر سیستم هوش مصنوعی خود را بدون چشم‌داشت مالی راه اندازی کرده و البته دنبال اسپانسر برای توسعه آن است و بدین ترتیب یک مشاوره حقوقی رایگان به شهروندان می‌تواند به گفته خود وی، گامی به سوی آینده باشد تا مردم بسیاری از کارهای روزمره خود را با کمک دستیار دیجیتالی و هوش مصنوعی از طریق چت بات‌هایی که ساخته می‌شوند، انجام دهند.

چت بات ساخت براودر تاکنون توانسته 375 هزار کیس حقوقی مربوط به جریمه‌های پارکینگ را حل کرده و 9.3 میلیون دلار به نفع رانندگان کار کند و به زودی این چت بات با افزودن کیس‌های حقوقی جدید و تجمیع آنها برای یافتن راه حل مناسب حقوقی باعث می‌شود نیاز کاربران به مشاوره حقوقی و پرداخت‌های کلان در این زمینه را مرتفع کند.

آیا به زودی وکیل مصنوعی جایگزین مشاوره‌های حقوقی شده و چیزی به نام وکیل را به تاریخ می‌سپارد؟

باید منتظر شد.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    13 10
    دمش گرم/ تو این مملکت دلیل عدم رشد وکالت مثل غرب این هست که وکیل اول در نقش باج گیز ظاهر می شه و طلب سنگین می کنه از مشتری . اگه این چت بات ایرانیش هم راه بیفته وکیلها باید برن گاراژ
    • م ر GB ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
      6 2
      خیلی از وکلا عملا با زد و بند با همدیگه دو طرف رو می دوشند