«خبرجنوب» نوشت: معاون میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از برگزاری چهارمین جشنواره خوراکهای سنتی استان در پاییز خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و مطابق تقویم گردشگری فارس، آذر ماه این جشنواره تخصصی با رویکرد معرفی خوراک های سنتی و توسعه گردشگری استان در شیراز برگزار خواهد شد.

سید موید محسن نژاد افزود:هدف از برگزاری این جشنواره معرفی غذاهای سنتی فارس به عموم مردم به ویژه گردشگران داخلی و خارجی و همچنین تلاش برای حفظ و احیای غذاهای سنتی و محلی استان به عنوان بخشی از میراث معنوی ایرانی است .
وی با بیان اینکه در حال حاضر جشنواره خوراک ها ی سنتی فارس در تقویم گردشگری استان به ثبت رسیده است،افزود: طبق برنامه ریزي ها برگزاری کارگاه های آموزش تخصصی غذا، همایش علمی و گردشگری غذاهای سنتی ،مستند نگاری غذاهای سنتی و محلی به عنوان بخشی از میراث معنوی و ناملموس تنها بخشی از ویژه برنامه های در نظرگرفته شده برای چهارمین جشنواره خوراک های سنتی فارس است.
معاون گردشگری فارس افزود: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی فرهنگ ها و آداب و رسوم هر استان است و در کنار آن برخی صنایع دستی که در پخت غذا استفاده می شود، نیز معرفی می شود.
وی در ادامه بر لزوم ترویج استفاده از غذهای سنتی ایرانی در میان مردم، آشنا کردن عموم مردم با روش های پخت خوراک های سنتی و محلی استان فارس و معرفی ویژگی های فرهنگی عشایر فارس در زمینه خوراک های سنتی و آئین ها تاکید کرد و افزود : بی شک برپایی چنین جشنواره ای تاثیر به سزایی در رونق و توسعه گردشگری دارد.
به گفته محسن نژاد خوراک های سنتی مناطق مختلف فارس، از ویژگی های فرهنگی مردم آن منطقه محسوب می شود و به دلیل جذابیت های فراوانی که دارد، همواره مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.
معاون اداره کل میراث فرهنگی فارس در ادامه این گفت و گو افزود: این جشنواره نخستین بار در مهرماه سال 90 همزمان با هفته گردشگر ی در شهرستان مرودشت برگزار و با توجه به استقبال مردمی و گردشگران این جشنواره به صورت دوسال پیاپی در شیراز برپا شد.
وی در ادامه با اشاره به تاثیر گذار بودن برپایی این جشنواره بر رونق گردشگری فارس اضافه کرد :با توجه به اینکه آذرماه فصل خلوتی سفراست و همواره در این ایام ظرفیت هتل های استان خالی است، جادارد با تبلیغات مناسب و اجرای تورهای تخصصی گردشگری ویژه جشنواره خوراک به توسعه و رونق گردشگری استان در این ایام کمک کرد. محسن نژاد از فعالین در این حوزه خواست نسبت به اجرای تورهای گردشگری خوراک همزمان با برپایی جشنواره اقدام نمایند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین به دیگر ظرفیتهای استان در فصل زمستان اشاره کرد و افزود: فارس استانی چهار فصل است و با دارا بودن آب و هوای مناسب از یک سو و تعدد در جاذبههای گردشگری از سوی دیگر میتواند در زمستان هم برای گردشگران مقصد مناسبی باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید از هرفرصتی برای جذب گردشگر استفاده کرد، افزود: بی تردید برپایی جشنواره خوراک می تواند در این عرصه موثر باشد چرا که این جشنواره جزیی از گردشگری رویداد در استان محسوب می شود.
محسن نژاد در ادامه درخصوص توسعه گردشگری رویداد در فارس گفت: با توجه به تنوع و تعدد داشتههای فرهنگی و هنری در استان این نوع گردشگری می تواند در فارس رونق بگیرد .وی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به اینکه امسال استان کهگیلویه و بویر احمد میزبان جشنواره سفره های ایرانی می شود، افزود: سال گذشته این جشنواره به میزبانی شیرا ز برگزار شد و مورد استقبال گردشگران بسیاری نیز قرار گرفت .معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس گفت: سال گذشته جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری آذرماه و با مشارکت استانهای فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان و به صورت منطقهای برگزار شد که امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد برپا می شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =