سایت درنگ نوشت: بیشتر مادرها وقتی فرزندشان را بغل می‎کنند او را به سمت چپ خودشان می‏‌چسبانند. دلیل علمی این عادت اکثر مادران را در این مطلب بخوانید؛

تحقیقات نشان داده بیشتر مادرها خود به خود وقتی فرزندشان را بغل می‎کنند او را به سمت چپ بدنشان می‎چسبانند. ۷۰ تا ۸۵ درصد بانوان همین کار را می‎کنند و البته اتفاقی هم نیست. حتی به این دلیل هم نیست که بخواهند دست راستشان آزاد باشد تا بچه را بهتر نگه دارند یا فرزند دیگرشان را در دست داشته باشند.

محققان دانشگاه سن پیترزبورگ اسم این موضوع را «تعصب سمت چپ» نامیده‌اند که دلیلی خیلی مهمی هم دارد. وقتی مادری فرزندش را به سمت چپ آغوشش می‎گیرد ارتباط نزدیک‎تری با او خواهد داشت. دلیلش این است: قسمت راست مغز شما وظیفه رسیدگی به اطلاعات مربوط به احساسات و عواطف است و وقتی فرزندتان را در سمت چپ بغل می‎کنید بهتر می‎توانید احساسات و حالت‌های او را مشاهده کنید. جالب‌تر اینجاست که این موضوع فقط مربوط به انسان‎ها نیست و بسیاری از حیوانات مانند کانگروها و ... هم این طور هستند.

البته که این عادتی مفید است و به مادرانی که این کار را نمی‎کنند هم توصیه می‎شود انجام دهند. طبق ادعای محققان انجام این کار باعث برقراری احساسی فوق‎العاده بین مادر و فرزند می‎شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک روزنامه نگار BE ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    یادم بمونه اینو به مادر آینده بچه آینده م بگم، اگه اصلا در آینده م اینها باشن. آخه با وجود اینکه نه تیپم بده نه عیب و ایرادی دارم، چون پول ندارم نمی تونم با دختری که دلم می خواد ازدواج کنم؛ چون معیار اصلی اکثر دخترخانمها، پوله. در ضمن بنده 37 سالمه.