"با کودک ِ درون خود وارد شوید". این جمله بر روی پوستر ورودی محل برگزاری اولین نشست کارگروه کودک و نوجوان موسسه فانوس نوشته شده بود.

"با کودک ِ درون خود وارد شوید". این جمله بر روی پوستر ورودی محل برگزاری اولین نشست کارگروه کودک و نوجوان موسسه فانوس نوشته شده بود.

مراسم با اجرای دلنشین راوی قصه برگزار شد. راوی، قصه ای کوتاه در باب اهمیت داستان گویی را ادا کرد و بعد کودکان حاضر در مراسم یکی پس از دیگری خود را معرفی کردند. "من علی هستم. دیگری گفت منم مینا هستم. مهسا هستم 12 ساله و..."

علی باغبان در نقش گرگ، مهدیس مکوندی در نقش راوی، سارا مولایی با شال قرمز در نقش شنل قرمزی و مهرک علوی در نقش مادر بزرگ دو روایت از قصه شنل قرمزی را اجرا کردند.

باغبان البته همزمان نقاشی قصه ها را به صورت زنده نیز اجرا می کرد و آنها را بر روی تخت سیاه کنار راوی می چسباند.

*هر شنبه با فانوس

به گزارش مهر، سازمان مردم نهاد فانوس با چندین کارگروه فعالیت های خود را هر هفته شنبه ها برگزار می کند. کارگروه شهروندی، اجتماعی، فعالیت های میدانی ازجمله کارگروه هایی هستند که به صورت مدون و برنامه ریزی شده هر کدام به مدت یک ماه برنامه های خود را برگزار می کردند. اینبار کارگروه کودک و نوجوان به مدیریت مهدیس مکوندی برای اولین بار برنامه ی خود را اجرا کرد.

مکوندی در این برنامه توضیح داد: سازمان مردم نهاد فانوس که از سال 1395 هر شنبه جلسات نقد و بررسی کتاب های مختلف را برگزار میکند، این هفته به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، جلسه ای متفاوت را برگزار کرد. در این جلسه، کارگروه جدیدی را تحت عنوان کارگروه کودک و نوجوان را معرفی کردند که میزبانی جلسه را به عهده داشت.

وی اظهار کرد: قصه گویی، صحبت پیرامون اهمیت قصه گویی، نقالی و ارائه ای متفاوت از داستان شنل قرمزی از جمله برنامه های این نشست بود.

دبیر کارگروه کودک و نوجوان گفت که از اول مرداد ماه برنامه های زیادی در این کارگروه خواهیم داشت از جمله: نشست های هفتگی کتابخوانی کودکان و نوجوانان، برگزاری کارگاه های قصه گویی و بلندخوانی کتاب برای والدین و مربیان، کارگاه های آشنایی کودکان و نوجوانان با شاهنامه خونی و.. است.

به گزارش مهر، سازمان مردم نهاد فانوس هر هفته شنبه ها عصر در محل سالن جلسات پارک علم و فناری نشست های تخصصی خود را برپزار و شرکت و حضور برای عموم آزاد است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =