افزایش 350 درصدی اعتبارات شهرستان خدابنده، در دولت یازدهم

فرماندار شهرستان خدابنده به خدمات انجام گرفته در سطح شهرستان خدابنده طی فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم مجموعه اعتبارات این شهرستان با افزایش حدود 350 درصدی از 180 میلیارد ریال در سال 92 به بیش از 600 میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ باب اله فتحی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خدابنده اظهار کرد: با تمرکز دولت یازدهم بر ایجاد توازن، شاخص های برخورداری این شهرستان از خدمات زیرساختی بهبود یافته و بخش قابل توجهی از عقب ماندگی های خدابنده جبران شده است.
وی ادامه داد: امسال حوزه آموزش و پرورش بیشترین رشد را در اختصاص اعتبارات در شهرستان به خود اختصاص داده، به طوری که سهم این بخش از 4 درصد اعتبارات سال 92 به 20 درصد اعتبارات در سال جاری رسیده است که رقمی حدود 120 میلیارد ریال را شامل می شود.
فتحی از تکمیل و بهره برداری از 20 واحد آموزشی در سطح این شهرستان با اعتبار بالغ بر 85 میلیارد ریال خبر داد و یادآور شد: در زمان حاضر، شاخص برخورداری این شهرستان از فضاهای استاندارد آموزشی به میانگین استانی رسیده است.
فرماندار شهرستان خدابنده تصریح کرد: طی سه سال گذشته، عملیات گاز رسانی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد ریال برای 40 روستا و سه شهر این شهرستان انجام شد، و در زمان حاضر نیز 75 پروژه گاز رسانی در سطح شهرستان پیمان سپاری شده است که با تکمیل آن ها، میزان برخورداری روستاهای خدابنده از گاز طبیعی به بالای 85 درصد می رسد.
وی خاطر نشان کرد: با تکمیل پروژه های گازرسانی تا پایان سال جاری، همه روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان خدابنده برخوردار از گاز شهری می شوند.
فتحی اظهار کرد: طی سه سال گذشته با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال، بیش از 400 کیلومتر عملیات آسفالت ریزی و روکش آسفالت در سطح این شهرستان انجام شد، در حالی که طی هشت سال فعالیت دولت های نهم و دهم این رقم 120 کیلومتر بود.
فرماندار شهرستان خدابنده به پیشرفت 30 درصدی پروژه چهار بانده کردن محور سلطانیه - خدابنده- کبودرآهنگ اشاره کرد وافزود: بخش عمده ای از مراحل عملیات اجرایی این پروژه در دولت یازدهم انجام شده است و تا نیمه سال جاری نیز کمربندی شهر قیدار به طول 20 کیلومتر که بخشی از این پروژه است، به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه پروژه چهار بانده کردن محور سلطانیه - خدابنده - کبودرآهنگ جزو هشت پروژه مهم راهسازی اقتصاد مقاومتی در سطح کشور تعریف شده است، ادامه داد: امسال نیز برای پیشبرد پروژه های راهسازی در سطح شهرستان، به غیر از اعتبارات ملی، بالغ بر 130 میلیارد ریال اعتبار استانی اختصاص یافته است.
فتحی با اشاره به اینکه، از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید 500 میلیارد ریال اعتبار در بخش بهداشت و درمان شهرستان خدابنده برای بهبود شاخص ها و تجهیز و راه اندازی مراکز بهداشتی و درمانی هزینه شده است، یادآور شد: با پیگیرهای انجام شده، مجوز احداث بیمارستان 244 تختخوابی در این شهرستان صادر شد و امسال نیز 160 میلیارد ریال اعتبار برای آغاز عملیات اجرایی آن اختصاص یافت.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =