تسنیم نوشت: گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات انتحاری به دو پاسگاه ایست بازرسی در شمال صحرای سینا، که طی آن دست‌کم ۲۳ نظامی مصری کشته شدند را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی مسئولیت حملات انتحاری به دو پاسگاه ایست بازرسی در شمال صحرای سینا را بر عهده گرفت. در این حملات دست‌کم 23 نظامی مصری کشته و 33 تن دیگر مجروح شدند.

طبق این گزارش، منابع امنیتی، ظهر دیروز اعلام کردند دو خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی دو ایست بازرسی یک واحد نظامی در جنوب رفح، در مرز نوار غزه، منفجر شدند که در پی آن دست‌کم 23 نظامی کشته شدند.

این درحالی است که ارتش مصر تلفات این حمله را کمتر اعلام کرده و گفته بود در این حمله 26 نفر کشته و زخمی شدند. بدون این که جزییات بیشتری از تلفات ارائه کند.

از زمان برکناری «محمد مرسی» از قدرت در مصر در سال 2013، تاکنون در حملات گروه‌های تندرو علیه نیروهای دولتی در شبه‌جزیره سینا صدها نفر کشته شده‌اند.

طبق این گزارش حمله روز جمعه یکی از شدیدترین حملات به نیروهای ارتش مصر در سینا از سال 2015 تاکنون است. در حمله در آن سال دست‌کم 17 سرباز مصری کشته شدند.

با این حال منابع امنیتی مصر اعلام کردند به دنبال حملات در روز جمعه، نیروهای ارتش مصر مواضع گروه‌های تندرو را مورد حمله قرار داده‌اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =