تهمینه میلانی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به اعطای نشان درجه یک هنری به پروین بهمنی، لالایی‌خوان و پژوهشگر موسیقی نواحی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تهمینه میلانی، کارگردان سینما با بازنشر خبر اعطای نشان درجه یک هنری به پروین بهمنی به نقل از خبرآنلاین در صفحه اینستاگرامش نوشت: «نشان درجه یک هنری برای لالایی‌خوان قشقایی. پروین بهمنی لالایی‌خوان و پژوهشگر حوزه موسیقی اقوام و نواحی، نشان درجه یک هنری برای آواز گرفت.»

پروین بهمنی پیش از این، نشان درجه دو هنری را در بخش پژوهش گرفته بود و این ‌بار نشان درجه یک را که معادل دکتری است، برای آواز دریافت کرده است.

این موسیقیدان و پژوهشگر متولد سال ۱۳۲۸ در ایل قشقایی است. او کودکی خود را در ایل گذراند و سال‌ها به‌عنوان آموزگار در مناطق مختلف عشایری استان فارس خدمت کرد.

این هنرمند همچنین آلبوم‌هایی را مانند «خدای من غریب»، «به یاد فرود»، «مجموعه نغمه‌های عاشقی قشقایی»، «آوازهای قشقایی» و... منتشر کرده است.

پروین بهمنی چند سال پیش در جریان برگزاری «فستیوال فرهنگ، ادبیات و موسیقی ترک‌زبانان جهان» در قزاقستان، به پاس زحماتی که در چند دهه‌ گذشته در عرصه‌ فرهنگ کشیده بود، به‌عنوان «بانوی برگزیده فرهنگی ترک‌زبانان جهان» معرفی و تقدیر شد.

 

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =