ایرنا نوشت: سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که در دیدار رئیس جمهوری این کشور و همتای آمریکایی، مساله سوریه و اوکراین در دستور کار قرار دارد.

ریابکوف در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو در باره مذاکرات عصر امروز (جمعه) رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا در هامبورگ آلمان در حاشیه نشست جی 20، افزود: ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ اوضاع پیرامون سوریه و اوکراین را در محور موضوعات مذاکرات خود قرار می دهند.
وی افزود: اما دستور کار این دیدار با چنین موضوعاتی خاتمه نخواهد یافت. امیدواریم روسای جمهور دو کشور از زمان کافی برای گفت وگو درخصوص دیگر مسائل نیز نظیر ثبات راهبردی و شماری از مسائل دوجانبه برخوردار باشند.

ریابکوف همچنین تصریح کرد: اعتراضات آمریکا و اتحادیه اروپا نسبت به روسیه برای روند تحقق توافق نامه مینسک منطقی نیست.
معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که مسکو رویکرد غربی در باره توافق نامه مینسک برای حل و فصل شرایط کنونی را نمی پذیرد. چنین رویکردی برای اینکه مشکلات حل نشود و تحریم های ضدروسی پایدار بماند، مناسب است.
در همین حال سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که طرف روسی پیشنهادهای خود در باره دستور کار دیدار پوتین و ترامپ را به طرف آمریکایی ارائه کرده است.

توافق آتش بس مینسک 2، پس از رایزنی های سران فرانسه و آلمان با حضور رئیس جمهوری روسیه در فوریه 2015 بین کی یف و جدایی طلبان امضا و اجرایی شد، ولی بارها نقض شده است.
آمریکا و اتحادیه اروپا از سه سال پیش چندین بسته تحریم های مالی و اقتصادی در مورد روسیه وضع کرده و شمار زیادی از مقام ها و شهروندان و شرکت های این کشور را در فهرست تحریم ها قرار داده اند.

52311

کد خبر 684140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =