خانه ملت به نقل از معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گزارش داد: متاسفانه روند تخریب واحدهای نوساز در ایران سرعت گرفته است.

حامد مظاهریان با انتقاد از پایین بودن عمر مفید ساختمان در ایران در قیاس با میانگین جهانی، گفت: دلیل اصلی کم بودن عمر مفید ساختمان ها و همچنین تخریب ساختمان های نوساز در کشور به نظام شهرسازی ما بر مربوط است.
معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، ادامه داد: قبل از اینکه عمر مفید ساختمان در ایران تمام شود صرفه اقتصادی ساخت مجدد آن با تراکم بیشتر منجر به تخریب آن می شود که این موضوع ناشی از این است که ساخت و ساز در شهر به یک اقدام منفعت طلبانه تبدیل شده است.
وی با انتقاد از ارایه تراکم های بی حساب و کتاب، تصریح کرد: حتی ساختمان‌های نوساز هم با توجه به صرفه اقتصادی ساخت با تراکم بالا در معرض تخریب هستند که این موضوع سرمایه ملی که صرف ساخت و ساز شده را تخریب می کند.
وی ادامه داد: تخریب ساختمان های نوساز با توجه به ارزش افزوده ای که مالکان آن ها از تخریب و تراکمی که می گیرند صورت می گیرد.
مظاهریان با بیان اینکه اصول شهرسازی و مدیریت شهری عامل اصلی تخریب های ساختمان های نوساز است، گفت:کیفیت مصالح نیز عامل دیگر عمر پایین ساختمان های نوساز در کشور است.
ساختمان های مسکن مهر مقاوم هستند
معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با بحث کیفیت مسکن مهر ساخته شده در کشور، گفت: ساختمان های مسکن مهر از نظر اسکلت، آزمایش های خوبی را پس داده و زلزله اخیر خراسان شمالی نیز این موضوع را تایید کرد.
معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نواقص واحدهای مسکن مهر، افزود: علاوه بر انتقادات گسترده ای که به نحوه جایابی احدهای مسکن مهر وارد است، در بخش نازک کاری یعنی نما و تیغه ها نیز ضعف های آشکاری در این واحدها دیده می شود.
وی با تاکید بر اینکه اکثر واحدهای مسکن مهر در زمین های خارج شهرها ساخته شده و از امکانات و خدمات شهری کمتر برخوردارند، تصریح کرد: اما از نظر استحکام بنا این واحدها جز بناهای مقاوم تلقی می شوند.
مظاهریان با بیان اینکه نقطه ضعف دیگر واحدهای مسکن مهر ساخته شده در سطح کشور به بحث شهرسازی آن ها مربوط است، گفت: زیرا این واحدها جز گسترش های منفک از شهر بوده و درون شهر صورت نگرفته اند بنابراین دارای خدمات شهری کمتری حتی نسبت به محلات با بافت فرسوده هستند.

39223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
    1 6
    ساختمانها بساز و بفروشی شده. من در غرب تهران که به سیستم جمع آوری فاضلاب متصل نیست مستاجرم. این ساختمان از لحاظ لوله کشی و خروجی گازهای فاضلاب به حدی بد ساخته شده که بوی فاضلاب از دریچه سینک های آن استشمام می شود و این گازها مضرند و در طولانی مدت باعث مسمومیت خواهند شد. نمی دانم کی به اینها پایان کار داده و چرا جلوی این روند در حین ساخت گرفته نشده. متاسفانه رشوه پدر همه رو درآورده. همان مهندس ناظر هم که جلوی این کار را نگرفته خودش تخت تاثیر همین آلودگی ها برای چندرغاز پول قرار می گیرد اما فهم آنرا ندارد.
  • تندر IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
    5 0
    از اول قرار بود بافت های فرسوده تخریب و نوسازی شود اما الآن آنها کماکان پابرجاهستند و بسازو بفروش ها به سراغ ساختمان های مستحکم یک طبقه و دو طبقه رفته اند تا بلند مرتبه سازی کنند و پول های هنگفت را سرازیر جیب های گشاد خودنمایند و آلودگی های صوتی وایجاد گردوغبار و مشکلات تنفسی و اشراف بر خانه های اطراف را تقدیم مردم و همسایه ها نمایند. باز هم بگویید شهرداری کاری برای تهران نکرده ای بی انصاف ها