ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا از عدم همکاری بسیاری از ایالت‌های این کشور در ارائه اطلاعات شخصی رأی‌دهندگان به کمیسیون بررسی "تقلب" در انتخابات ریاست‌جمهوری انتقاد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار توئیتی نوشت: تعداد زیادی از ایالت‌ها از دادن اطلاعات به کارگروه بسیار معتبر تقلب انتخاباتی خودداری می‌کنند. سعی دارند چه چیزی را پنهان کنند؟

تاکنون حداقل ۲۰ ایالت آمریکا اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند اطلاعات شخصی رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده را به کمیسیون مورد نظر ترامپ ارائه کنند.

این اطلاعات، شامل جزئیاتی همچون نام، آدرس، تاریخ تولد، جهت‌گیری سیاسی، سوابق رأی دادن از سال ۲۰۰۶ به بعد، پیشینه کیفری و سابقه حضور احتمالی در ارتش می‌شود.

منتقدان این سازوکار از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، ارائه چنین اطلاعاتی را ناقض حریم خصوصی رأی‌دهندگان تلقی می‌کنند.

بسیاری از دموکرات‌ها، مشخصا ارائه این اطلاعات را باعث هراس رأی‌دهندگانی می دانند که به گروه‌های آسیب‌پذیرتر اجتماعی همچون اقلیت‌های نژادی تعلق دارند. در میان این گروه‌ها، معمولا درصد تمایل به دموکرات‌ها بیشتر است.

کمیسیون بررسی ادعای تقلب در انتخابات، در پی طرح ادعای دستکاری در انتخابات ریاست‌جمهوری به ضرر دونالد ترامپ، به ریاست مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور تشکیل شده است.

به گزارش بی.بی.سی، ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر سال گذشته پیروز شد اما تعداد آرای او در کل کشور، نزدیک به دو میلیون و دویست هزار رأی کمتر از رقیبش، هیلاری کلینتون بود. ترامپ بر اساس سیستم کالج انتخاباتی که بر پیروزی در ایالت‌ها متکی است، برنده شد.

پس از اعلام نتایج، دونالد ترامپ بارها ادعا کرد که در انتخابات به نفع کلینتون، نامزد دموکرات‌ها تقلب شده اما هیچ مدرک و سندی در اثبات این موضوع از سوی وی و حامیانش ارائه نشد.

ترامپ در بهمن ماه گذشته در دیداری که با رهبران کنگره داشت، ادعا کرد که سه تا پنج میلیون مهاجر غیرقانونی در انتخابات رأی داده‌اند.

این در حالی است که جمهوری‌خواهان از رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر طرح این ادعا انتقاد کرده و از او خواستند از تکرار آن دست بردارد.

از سوی دیگر، کارشناسان راستی‌آزمایی در رسانه‌های آمریکا این ادعا را نادرست خواندند و مقام‌های جمهوری‌خواه در ایالت‌های کلیدی در انتخابات هم گفتند که هیچ شاهدی در اثبات تقلب وجود ندارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =