رئیس مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در ایجاد جامعه پویا، بر اهمیت تسهیل مراحل ثبت این سازمان‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی ورزش وجوانان استان ، علی باصیری با اشاره به اهمیت مشارکت‌های مردمی در ارزیابی و سنجش پویایی جامعه گفت: امروز دیگر همه به این نکته اذعان دارند که مشارکت مردمی بالا، یکی از شاخص‌های مؤثر در داشتن یک جامعه پویاست و مشارکت به شکل نوین آن در قالب یک فعالیت سازمان‌یافته و به معنای دخالت همه‌جانبه مردم در فرآیندهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی افزود: کشورها برای داشتن جامعه‌ای پویا و سالم از ظرفیت‌های موجود مردمی نهایت استفاده را برای توسعه پایدار می‌کنند چراکه دولت به‌تنهایی قادر به انجام همه امور نیست.
نماینده چهارمحال و بختیاری در مجمع ملی جوانان ادامه داد: هم‌اکنون دولت‌ها برای استفاده از این ظرفیت مردمی راهکارهایی را در نظر می‌گیرند که تأسیس سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن یا NGO) در راستای همین امر است.
باصیری با اشاره به اینکه تأسیس و ثبت تشکل‌های غیردولتی هم‌اکنون مستلزم گذراندن شرایطی نسبتاً سنگین است، تصریح کرد: مسئله‌ای که اینجا می‌توان مطرح کرد این است که این‌گونه فعالیت‌ها کاملاً داوطلبانه و بدون چشم‌داشت مادی و مالی از طرف افراد صورت می‌گیرد پس چرا برای ثبت یک سمن باید مراحل زیادی طی شود؟
این فعال اجتماعی در ادامه گفت: آیا نباید این مسیر کوتاه‌تر و راحت‌تر طی شود تا زمان افراد متقاضی در پیچ‌وخم‌های مسیرهای بوروکراتیک به هدر نرود و شوقشان برای مشارکت و فعالیت سودمند به یأس و ناامیدی مبدل نشود؟
باصیری در پایان یادآور شد:: شرایط فعالیت NGO و همچنین ثبت آن‌ها در سال‌های گذشته به‌مراتب سخت‌تر بوده، اما در سال‌های اخیر شرایط و بستر ثبت و فعالیت این نهادها بهتر از قبل شده است، هرچند راه دشوار و زمان‌بر، برای ثبت کردن همچنان پابرجا ‌مانده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =