شهردار ارومیه در برنامه رادیوئی شهریمیز از برخود دوگانه رسانه های مغرض از اجرای قانون انتقاد کرد و از شهروندان ارومیه نیز خواست برای مشارکت در تداوم توسعه شهر نسبت به پرداخت عوارض شهرداری اقدام کنند.

به گزارش خبرآنلاین آرذبایجان غربی، محمد حضرت پور در برنامه رادیوئی شهریمیز که از رادیو استانی آذربایجان پخش می شد، در پاسخ به سوال یک شهروند در خصوص وضعیت تیم والیبال شهرداری ارومیه گفت: در بستن تیم برای ایجاد انگیزه وحمایت از تیمهای پایه توجوانان و جوانان از نیروهای بومی استفاده خواهد شد.

وی افزود: در صورت نبود بازیکن بومی برای پستی، از بازیکن های دیگر بهره خواهیم برد.

حضرت پور تاکید کرد: برای رسیدن به جایگاه واقعی ارومیه که همان پایتخت والیبال آسیا باید به تربیت بازیکنان بومی در پایه های مختلف توجه شود که به نتایج خوبی هم در این زمینه رسیدیم.

شهردار ارومیه در ادامه با اشاره به موضوع ساخت و ساز غیرمجاز از غرض ورزی برخی از رسانه ها در اجرای قانون گفت: این رسانه ها با سوء استفاده از احساسات مردم، مقابل قانون می ایستند و مردم را نسبت به این کار تشویق می کنند.

وی تصریح کرد: اگر شهرداری قانون را اجرا نکند وجلوی ساخت و سازهای غیر مجاز و دستفروشی را نگیرد، در شهر سنگ روی سنگ بند نمی شود و ما مکلف به اجرای قانون هستیم.

حضرت پور افزود: به عنوان مثال برخی از سودجویان در زمین هایی که دارای کاربری مسکن نیست، اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می کنند و وقتی ماموران شهرداری جلوی این کار غیرقانونی را می گیرند با جوسازی و توهین به ماموران اقدام به ایجاد درگیری می کنند و با پخش ویدئو که از طریق رسانه هایی که دارای حب و بغض سیاسی هستند، ماموران شهرداری ارومیه را با ماموران اسرائیل مقایسه می کنند و پروژه مظلوم نمایی سودجویان و قانون شکنان را رقم می زنند یا در بخش دستفروشها شهروندی داریم که با خودرو سنگین تریلی در پیاده رو بساط دستفروشی پهن و همزمان به ایجاد سد معبر و تخریب پیاده رو اقدام می کند.

شهردار ارومیه در ادامه از مشکلات شهرداری در پرداخت حقوق کارکنان گفت و افزود: میانگین درآمد شهرداری با توجه به رکود مالی حاکم بر کشور و بخش مسکن از اردیبهشت سال ۹۳، ماهیانه به ۳۰۰ هزار تومان رسیده است، این درحالی است که فقط هزینه نگهداشت و تنظیف شهری ماهیانه ۱۲ میلیارد تومان است.

حضرت پور با بیان اینکه شهروندان ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی به شهرداری دارند، از شهروندان خواست برای تداوم توسعه شهر و مشارکت، نسبت به پرداخت عوارض شهری اقدام کنند وتصریح کرد: شهرداری از طریق درآمدهایی که شهروندان برای شهرداری ایجاد می کنند، تغذیه می شودو شهرداری نیز خدمات ارائه می دهد.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری به صورت مستقیم و غیر مستقیم با ۲۰ هزار نفر نیروی کار همکاری و به ارائه خدمات می پردازد؛ این در حالی است که شهرارومیه ۴۰هزار نفر نیروی بیکار دارد و خدای نکرده در صورت تداوم نیافتن خدمات شهرداری این تعدادنیرو نیز به آمار بیکاری اضافه می شود که با بحران اجتماعی روبرو خواهیم شد.

شهردار ارومیه در پایان در پاسخ به سوالی درباره وضعیت الحاق مناطق حاشیه نشین به محدوده شهری گفت: وزیر محترم شهرسازی نسبت به اجرای این امر دستور صادر کردند و استانداری و فرماندری نیز با آن موافقت کردند ولی عده ای نسبت به عملیاتی شدن این امر سنگ اندازی می کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =