تولد دوباره روزبه چشمی/ از روزهای اوج تا بدشانسی‌های مکرر!

زندگی عادی روزبه چشمی پس از پیوستن به استقلال دستخوش بالا و پایین‌هایی شد که در نوع خود عجیب و حتی شاید باورنکردنی باشد.

روزنامه خبرورزشی نوشت: روزبه به استقلال آمد تا پیشرفت کند و اتفاقاً همین اتفاق هم برایش رخ داد ولی به یک‌باره با قرار گرفتن در سراشیبی بدشانسی چنان از صحنه اول فوتبال دور شد که کمتر فوتبالیستی به آن اندازه دچارش شده بود. او اولین بار که با این تیم توافق کرد، در روز چهارشنبه بود و هفته گذشته هم بار دیگر در همین روز از هفته عهد و پیمانش با تیم محبوبش را تمدید و تأیید کرد.

چهارشنبه‌ای که چشمی آمد!
چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ بود. روزی گرم و آفتابی. جوانی با ریش، یک تی‌شرت سفید و شلوار لی گشاد (دم‌پا تنگ) به اتاقک نگهبانی ساختمان باشگاه استقلال آمد تا همراه مدیر برنامه‌‌اش به دیدار بهرام امیری معاونت پشتیبانی وقت باشگاه استقلال برود و قراردادش را با استقلال ببندد. خیلی شناخته‌شده نبود ولی می‌گفتند مظلومی اعتقاد ویژه‌ای به او دارد.

رقم قرارداد روزبه
روزبه چشمی با استقلال دوساله بست. هرچه تلاش کردیم رقم قراردادش با استقلال را بدانیم، راه به جایی نبردیم تا در نهایت با انتشار لیست قرارداد بازیکنان در سایت سازمان لیگ مشخص شد او ۳۸۰ میلیون برای دو فصل قرارداد بسته. با این توضیح که در پایان فصل اول با ۲۰ درصد تمدید شود.

درخشید و هی درخشید
روزبه این‌قدر خوب و مقتدر در خط هافبک استقلال بازی کرد که این تیم با تکیه بر توان دفاعی او در کنار امید ابراهیمی در خط هافبک استقلال هفته‌ها بالای جدول لیگ پانزدهم بماند. او در تیم امید یا همان المپیک ایران کاپیتان بود و از سوی کی‌روش هم به اردوی تیم ملی دعوت شد.

پیشنهاد بوندس‌لیگایی
در دیدار استقلال با گسترش فولاد تبریز بود که دو نماینده از دو تیم بوندس‌لیگایی به تبریز رفتند تا این هافبک کم‌سن و سال که درصد پاس‌های اشتباهش در حد صفر بود را از نزدیک ببینند. او کم‌کم برای پر کشیدن هم آماده می‌شد اما...

روز واقعه!
۲۰ اسفندماه همان سال بود که اتفاقی تلخ، صفحه تاریکی در زندگی او ورق زد. دیدار با پدیده مشهد بود. پرویز مظلومی با اطلاع از آسیب‌دیدگی جزئی روزبه با توجه به محرومیت ابراهیمی، چشمی را به میدان فرستاد اما در نهایت یک پیچش زانو سبب شد روزبه با گریه از زمین بیرون برود و درد شدیدی در پای راستش احساس کند.

نوروز ۹۵ جراحی شد
زانوی چشمی ورم شدیدی داشت. روزبه پس از حدود ۲۰ روز مداوای ورم در نهایت ۹ فروردین ۱۳۹۵ زانویش را به تیغ جراحان سپرد. رباط صلیبی و مینیسک زانوی او هر دو جراحی شد. جراحی دردناک با چشم‌اندازی طولانی از دوران نقاهت!

شش ماه بعد برگشت!
او آن‌قدر باانگیزه فیزیوتراپی و تمرین بدنسازی کرد که توانست روز ششم مهرماه سال پیش در تمرینات استقلال حضور یافته و دویدن دور زمین را از سر بگیرد؛ اتفاقی که منصوریان را امیدوار کرد ولی هنوز نمی‌توانست بازی کند.

فیفا ۵ بهمن توی ذوقش زد!
چشمی از اواسط آذرماه تقریباً کامل در تمرینات استقلال حضور یافته بود. شوت می‌زد، می‌دوید، تکل می‌بست و دو برابر قبل به هوا بلند می‌شد. منصوریان گفت در لیگ قهرمانان آسیا حساب ویژه‌ای روی او باز کرده ولی به یک‌باره پنجره نقل و انتقالاتی استقلال از سوی فیفا بسته شد تا اشک چشمی دربیاید. او با شنیدن این خبر حسابی گریست. این خبر روز ۵ بهمن منتشر شد.

صبا هم راضی‌‌اش نکرد!
چشمی پس از ناامید شدن از بازی برای استقلال با پیشنهادات زیادی مواجه شد. تیم‌های خوبی او را می‌خواستند ولی یکی از تیم‌ها، تیم سابقش بود که چشمی از آبی‌ها هم آنجا جمع شده بودند تا آن تیم را در لیگ برتر حفظ کنند. صبای قم به مدت یک نیم‌فصل او را می‌خواست و حتی چشمی با این تیم تمرین هم کرد تا شاگرد ۴ ماهه مرفاوی شود ولی هر کاری کرد، دلش رضا نداد برای تیمی غیر از استقلال بازی کند.

باز هم چهارشنبه شد!
روزبه سرانجام روز چهارشنبه هفته پیش ‌قراردادش با استقلال را تمدید کرد. او که ابتدای فصل پیش ‌قراردادش را فسخ کرد تا استقلال به جایش بازیکن بگیرد، دوساله با این تیم تمدید کرد. درباره رقم قراردادش هم حرفی نزد. نه خودش و نه مدیربرنامه‌اش! فقط گفت: «قرارداد من با استقلال دلی است نه مالی. اگر دنبال پول بودم، مدت‌ها پیش می‌رفتم. فعلاً از اینکه دوباره می‌توانم برای استقلال بازی کنم، خوشحالم و انگار دوباره متولد شده‌ام».ا

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =