۰ نفر
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲

واحد مرکزی خبر نوشت: نتایج اولیه دور نخست انتخابات پارلمانی فرانسه از پیشتازی حزب «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور حکایت دارد.

به گزارش فرانس 24، بر اساس نتایج اولیه، ائتلاف " جمهوری در حرکت و حزب میانه مردم" با کسب سی و دو ممیز دو درصد آرا بیشترین رای را به دست آورد.

ائتلاف جمهوری خواهان شامل احزاب راست سنتی بیست و یک و نیم درصد را به دست آورد و حزب راست افراطی جبهه ملی با کسب چهارده درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت.

براساس این گزارش احزاب چپ شامل حزب سوسیالیست فرانسه تنها با کسب ده ممیز دو دهم درصد در جایگاه پنجم قرار گرفتند.
رویترز نیز در گزارشی به نقل از، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد، میزان مشارکت مردم در دور نخست انتخابات پارلمانی این کشور 51 ممیز شش دهم درصد بوده است.

رویترز افزود: مارین لوپن رئیس حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه از رای دهندگان فرانسوی خواست برای مقابله با پروژه های امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه یکشنبه آینده حضور گسترده ای در پای صندوقهای رای داشته باشند.

بر اساس این گزارش، فرانسوا باروئن از حزب جمهوری خواهان فرانسه اعلام کرد کشور ما به قوای متوازن نیاز دارد نه به قوایی که در دستان تنها یک حزب متمرکز شده باشد.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد نتایج اولیه انتخابات پارلمانی فرانسه که بر مبنای شمارش بیست و یک میلیون رای صورت گرفته، حاکی از آن است که جنبش متعلق به امانوئل مکرون و متحدانش، بیش از سی درصد آرا را به دست آورده اند.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد، حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه به شکست خود در انتخابات پارلمانی اذعان کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 675551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =