ایلنا نوشت؛اهداف و ابعاد جنایت تروریستی تهران در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه مورد بررسی قرار گرفت.

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون ابعاد حادثه تروریستی روز گذشته گفت: این موفقیت و پیروزی بزرگ را به ملت عزیز و مقتدر ایران تبریک عرض می‌کنم، قاطعیت و تسلط نیرو‌ها در خاموش کردن فتنه قابل تقدیر است به طوری که دیروز تسلط امنیتی و نظامی حاصل شد و واکنش نیرو ها‌ی ما تحسین برانگیز بود.

اقدام دیروز یک ناکامی سیاسی دیگری را برای دشمنان ثبت کرد

وی با بیان اینکه یک ناکامی سیاسی بزرگ دیگری برای دشمنان ملت ایران ثبت شد ادامه داد: این حادثه طرح سیاسی است که قاعدتا در ریاض طراحی شده و محصول مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان است لذا ناکام گذاشتن طرح سیاسی پیروزی بزرگی برای ملت ایران بود به طوری که ملت ایران اقتدار امنیتی مثال زدنی و بی بدیلی را در مدیریت حادثه تروریستی و امنیتی نشان دادند.
ما یک رویای سیاسی را با اقدام دیروز زنده به گور کردیم

او با تاکید بر اینکه ما یک رویای سیاسی را با اقدام دیروز زنده به گور کردیم، گفت: ثابت کردیم که کشورمان مدفن خائنان خواهد بود. تمام تروریست‌ها دیروز کشته شدند اما هیچکدام از نیروهای ما آسیبی ندید. به استثنا پاسداری که به صورت ناجوانمردانه بدون داشتن سلاحی در بدو ورود تروریست‌ها به مجلس شهید شد.

سردار سلامی با بیان اینکه دیروز یک ناکامی سیاسی بزرگ دیگری برای دشمنان ملت ایران ثبت شد، یادآور شد: پاسدارانی که مسئولیت حفاظت مجلس را برعهده داشتند تروریست‌ها را در بدو ورود با مقاومت خود از کنار مردم دور کردند. تروریست‌ها می‌خواستند وارد صحن علنی مجلس شوند که با شجاعت پاسداران جلوی این اقدامشان گرفته شد.

فرماندهان ارشد سپاه مدیریت کار را در دست گرفتند

او ادامه داد: یکی از نکات جالب عملیات این است که مقیاس این عملیات در حد فرمانده حفاظت مجلس بود ولی فرماندهان ارشد سپاه مدیریت کار را در دست گرفتند.

جانشین فرمانده سپاه یادآور شد: وقتی من به مجلس رسیدم دیدم که سردار پاکپور حاضر هستند و مدیریت عملیات را به دست گرفتند و سردار جعفری فرمانده کل سپاه هم در صحن مجلس حاضر بودند و این رمز پیروزی سپاه در عملیات هایش است.

در بحث امنیت ملی با هیچکس شوخی نداریم و انتقام می‌گیریم
او گفت: حقیقت این است که عربستان و همپیمانانش می‌خواستند ایران را در تنگنا قرار دهند ولی در سوریه، لبنان و عراق شکست خورند و در یمن در بن بست قرار گرفته‌اند. همانطور که مقامات عربی گفتند که باید ناامنی‌ها را به ایران بکشیم طراحی‌هایی انجام دادند و قصد داشتند در برنامه سالگرد رحلت امام انجام دهند اما اقتدار امنیتی این امکان را به آن‌ها نداد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه ما در بحث امنیت ملی با هیچکس شوخی نداریم و انتقام می‌گیریم، گفت: جهان حرف و عمل سپاه پاسداران ایران را دیده است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674494

برچسب‌ها