ایرنا نوشت: وزارت امورخارجه چاد امروز (پنجشنبه) سفیرش را در قطر فراخواند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امورخارجه چاد در بیانیه ای اعلام کرده است: دولت چاد، از همه کشورهای (عربی درگیر در بحران قطر) می‌خواهد راه حل گفتگو را برای حل بحران برگزینند و از قطر نیز می‌خواهد با خودداری از هرنوع موضع گیری که می‌تواند باعث زیان رساندن به یکپارچگی کشورهای منطقه و صلح در جهان شود، به تعهدات خود پایبند باشد.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی همچنین روز پنجشنبه اعلام کرد:‌ کشور چاد ضمن احضار سفیر قطر، از دوحه خواست به فعالیت های تخریبی خود پایان دهد.

مقامات سعودی روز دوشنبه (16 خرداد) به دلیل این که دوحه از سیاست های ریاض در منطقه پیروی نمی کند، با این کشور قطع رابطه کردند؛ در همین حین دولت های امارات، بحرین، مصر و جزایر مالدیو و همچنین دولت خودخوانده شرق لیبی و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن حمایت خود را از سیاست های آل سعود علیه قطر اعلام و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.

چاد با نام رسمی جمهوری چاد، کشوری بی دریا و از همه سو خشک در مرکز آفریقاست. پایتخت آن انجامنا است.
«ادریس دبی» درحال حاضر رئیس جمهوری این کشور است.

چاد مرکز راه تجاری و ارتباط میان آفریقای شمالی و آفریقای مرکزی و یکی از کشورهای فقیر جهان است. توسعه اقتصادی و سیاسی این کشور به دلیل محصور بودن در خشکی و عدم دسترسی به دریاهای آزاد، وسعت زیاد و گسترش صحراها و عدم ثبات سیاسی تاریخی ناشی از اختلافات بخش شمالی و جنوبی؛ به تأخیر افتاده است. شورش سال ۱۹۶۶ میلادی، همچنین خشکسالی سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۴ و وابستگی به کمکهای خارجی این عقب ماندگی را تشدید کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =