رییس‌جمهور تاکید کرد: مطهری‌ها و بهشتی‌ها کشته آزاداندیشی و فکر خود هستند اگر ملت امروز در کنار مرقد امام و خانه ملت شهیدانی را تقدیم می‌کند به این خاطر است که اهل خشونت مردم‌سالاری را نمی‌پسندند.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی در دیدار با هنرمندان از حضور در جمع اهالی فرهنگ و هنر ابراز خرسندی کرد و گفت: نسبت به آنهایی که رابطه بین انسان‌ها و رابطه بین انسان و خالق و طبیعت را با زبان هنر می‌سازند احترام قائلیم.

اظهارات حجت الاسلام حسن روحانی در این دیدار را در زیر بخوانید؛

*دین هنر سخن گفتن با خدا را به ما می‌آموزد و نحوه مناجات و عبادت و حرف زدن با حق را از دین می‌آموزیم. هنر به ما یاد می‌دهد که چگونه با خدایمان و با هم نوعان‌مان خارج از اینکه از چه قوم و مذهب و زبان و ملیتی هستند، برخورد کنیم. چون نه علم مرز دارد و نه هنر مرز را می‌شناسد. بنابراین ما با هنر زنده‌ایم و دین ما دین هنر است.

*قرآن ما اساسش بر هنر است. دینی که معجزه‌اش کتاب و سخن و کلام است. افتخار ما این است. قران همیشه زنده است و معجزه جاودانه ما است. اذان مغرب خط پایان همه حرف‌هاست. از هنرمندان کشور و از اصحاب فرهنگ کشور بسیار متشکرم.

*در انتخابات حماسه بزرگی آفریده شد البته که همه در این حماسه سهم داشتند. اما هنرمندان ما پیش و بیش از دیگران در صحنه فعال بودند و جوانان ما در سراسر کشور در انتخابات هنرمند شدند و سینماگر و صاحب طنز شدند و با موبایل‌هایشان با هم وطنانشان و جهانیان سخن گفتند.

* پس انتخابات ما هنر را گسترش داد. این حماسه افتخار بزرگی برای مردم بود. البته آنکه در انقلاب به ما دموکراسی را یاد داد امام بود و نماد دموکراسی خانه ملت است. گویا این دو باید هزینه دموکراسی ۲۹ اردیبهشت را پرداخت می‌کردند.

*تروریسم روبروی هنر است و زبانش خشونت است و هدفش از بین بردن انسانیت و تمدن انسانی است. ملتی که از روز اول قربانی ترور بوده بعد از پیروزی انقلاب برابر تروریسم ایستاده و ملت‌های بزرگی را نجات داده است و باید بهای ایستادگی خود را پرداخت کند.

* مطهری‌ها و بهشتی‌ها کشته آزاداندیشی و فکر خود هستند. اگر ملت امروز در کنار مرقد امام و خانه ملت شهیدانی را تقدیم می کند به این خاطر است که اهل خشونت مردم‌سالاری را نمی‌پسندند و صندوق را نمی‌خواهند. ملت ما از امروز مقاوم‌تر و پرشورتر از همه روزها برابر خشونت و ترور می‌ایستد. این ملت بزرگ و همه ملت‌های آزاده جهان برابر خشونت ایستادگی می‌کند.

* تروریست ها در گذشته هر روز به فکر ورود به کشور و ضربه به ملت بودند و ده‌ها بار تلاش کردند. امروز هم می‌خواستند وارد حرم و شوند، اما ناموفق شدند. می‎خواستند وارد مجلس شوند و برابر نمایندگان ملت از سلاح خود استفاده کنند، اما ناکام ماندند.

* تروریست‌ها باز هم در برابر ملت منسجم، قهرمان و دلاور ایران که زبان، فرهنگ، هنر و بیداری جوانانش را پاس می‌دارد و راه مقاومت و ایستادگی را شناخته و در پیش گرفته، ناموفق خواهند بود.

*  ما به شما و شما به دولت اعتماد کرده و خواهید کرد. ما در کنار هم حماسه آفریدیم و در کنار هم و دست در دست یکدیگر با بازوانی پرتوان و قدم‌هایی استوار راه‌مان را برای رسیدن به اهداف بلند ملی خود ادامه می‌دهیم؛ راه ما امنیت، آزادی، آرامش و پیشرفت کشور است و باید هنر و فرهنگ مان را در این مسیر بکار بگیریم.

* گوش های شنوا و چشم های بینای فراوانی در میان مردمان و جوانان این سرزمین وجود دارد و باید از همه توان و استعداد موجود برای ساختن ایرانی آبادتر و آزادتر استفاده کنیم و یقینا خدا نیز در مسیر رسیدن به این هدف یار و پشتیبان ما است.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674091

برچسب‌ها