۰ نفر
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

ایرنا نوشت: 'جرمی کوبین' رهبر حزب مخالف کارگر در اظهاراتی با اشتباه خواندن کاهش شمار نیروهای پلیس انگلیس و نقش این مساله در افزایش تهدیدات امنیتی، خواهان استعفای 'ترزا می' از پست نخست وزیری شد.

وی در سه روز مانده به انتخابات سراسری انگلیس، در گفت وگو با شبکه تلویزیونی'آی تی وی'، از درخواست های صورت گرفته برای استعفای 'ترزا می' به دلیل کاهش شمار نیروهای پلیس در دورانی که وزیر کشور بود و 'اشتباه های امنیتی اش'، حمایت کرد.

جرمی کوربین عنوان کرد که 'ترزا می' به دلیل نگرانی ایجاد شده در میان مردم، ناشی از عملکردش در دوران وزارت کشور، بایستی از پست نخست وزیری انگلیس استعفا دهد.

وی بیان داشت: 'در زمانی که 'ترزا می' وزیر کشور بود، نیروهای پلیس کاهش یافتند و الان گفته می شود که ما با مشکل مواجه هستیم، بله دچار مشکل شده ایم. ما نبایستی نیروهای پلیس را کاهش می دادیم.'

وی گفت که انتخابات روز پنجشنبه این هفته شاید بهترین فرصت برای برکناری 'ترزا می ' از پست نخست وزیری انگلیس باشد.

نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه و متعاقب حمله مرگبار تروریستی شنبه شب در لندن،با سوالاتی از سوی خبرنگاران در مورد سوابق عملکردش در دوران وزارت کشورش (از سال 2010 میلادی تا 2016 میلادی) از جمله در مورد کاهش نیروهای پلیس مواجه شد.

علاوه بر این انگلیس در سه ماه گذشته مواجه با سه حمله تروریستی بوده که این مساله فشارهای زیادی را متوجه 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس کرده است.

'استیو هیلتون' مشاور راهبردی دیوید کامرون نخست وزیر پیشین انگلیس در اظهاراتی که روز دوشنبه در نشریه ایندیپندنت منتشر شد، گفته است که 'ترزا می' به دلیل 'شکست امنیتی اش' که منجر به حملات تروریستی، وستمینستر ، منچستر و لاندن بریج شد، بایستی استعفا دهد.

وی گفت: 'ترزا می' مسئول این حملات است و نبایستی بار دیگر برای این سمت ( پس از انتخابات پارلمانی هشتم ژوئن) برگزیده شود.
بر اثر حمله با خودرو در پل پرتردد لندن بریج و متعاقبا حمله با چاقو در بازار «بارو» در نزدیکی این پل در شامگاه شنبه گذشته، هفت نفر کشته و 49 نفر زخمی شدند که حال شماری از زخمی ها بشدت وخیم است.

پارلمان انگلیس ( وستمینستر) در 22 ماه مارس گذشته نیز شاهد یک حمله تروریستی با خودرو بود که در جریان آن شمار زیادی زخمی و پنج نفر از جمله یک افسر پلیس و نیز عامل حمله کشته شدند.

در 22 ماه 'می' گذشته نیز در جریان یک حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت 'آرینا'منچستر' دستکم 22 نفر کشته شدند.

در تمامی حملات تروریستی صورت گرفته، عوامل حمله برای دستگاه های امنیتی و پلیس انگلیس شناخته شده بودند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 673236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =