حجت الاسلام سیدحسن خمینی که برای مراعات حال روزه‎داران حاضر در مراسم سالگرد ارتحال امام، برخلاف سال‎‎های گذشته در این مراسم سخنرانی نکرد، در واپسن ساعت روز 14 خرداد مهمان صداوسیما شد.

به گزارش خبرآنلاین، او سخنانش در برنامه "نگاه یک" را با این جمله آغاز کرد: «خوشحالم که امسال برای دومین بار در این برنامه حضور دارم». کنایه او به عدم حضورش در برنامه‎های زنده تلویزیونی در سال‎های پیشتر بود که تریبون رسانه ملی در اختیار خاندان امام(ره) قرار نمی‎گرفت.

او در اواخر این گفت و گوی تلویزیونی کنایه دیگری هم به رویکرد صداوسیما زد. خمینی جوان، در مواجهه با تذکر مجری مبنی بر اینکه وقت برنامه رو به پایان است، به او گفت که تا صبح وقت هست می توانیم بحث کنیم. مجری هم به او گفت: وقت صداوسیما محدود است. سید حسن خمینی هم با هوشمندی گفت: «شما می توانید ادامه دهید، مردم هم اگر نپسندیدند، می توانند کانال را عوض کنند!» البته این کنایه کارگر نشد و وقت برنامه در موعد مقرر به اتمام رسید.

نوه بنیانگذار انقلاب دوبار در طول این برنامه تلویزیونی بغض کرد. نخست در میانه سخنانش و جایی که از پدر مرحومش و امام یاد کرد و چهره‎اش اشک آلود شد. مجری برنامه به این موضوع اشاره کرد و او با خنده گفت: اشک ما دم مشکمان است!

او در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد که امام از همه راضی باشند و دلهای جامعه مهربانتر شوند. او برای رحمت و آمرزش شهدا، امام، همسر ایشان، هاشمی رفسنجانی و اردبیلی دعا کرد و گفت: امیدوارم فردای روشنی پیش روی مردم عزیزمان باشد و از همه‎شان می‌خواهم برای من هم دعا کنند.

سیدحسن خمینی در این بخش از سخنانش بار دیگر بغض کرد و اشک هایش جاری شد و گفت: نمی دانم چرا یک دفعه بغضم گرفت. می بخشید، نمیخواستم آخر کار را تلخ کنم.

البته سخنان وی گاهی توام با شوخی می‎شد. مثلا آنجا که گفت: ما آخوند و مرجع و خوشگل زیاد داشتیم! اما هیچ کدامشان امام نشدند! اینکه امام به این جایگاه رسید به دلیل آن بود که مرجع بیان مشکلات مردم بودند.

همچنین سید حسن خمینی در ادامه سخنانش در واکنش به درخواست مجری برای انجام مصاحبه ای پینگ پونگی با پاسخ‎های کوتاه، به شوخی به برد تیم والیبال ایران در مقابل لهستان اشاره کرد و به شوخی از مجری پرسید: شما هم ورزش را دنبال می کنید؟ مجری هم پاسخ داد: بله ورزش ملی را می بینم. سید حسن خمینی باز هم پرسید: استقلالی هستید یا پرسپولیسی؟ مجری هم گفت: استقلالی! و هر دو خندیدند.

2727

 

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 673046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدمحمد حاتمی A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    36 16
    سیدحسن دوستت دارم
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    29 14
    زنده باد آقاسیدحسن خمینی عزیز
  • رمضانی A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    11 33
    فعلا که حسن خمینی سر دو راهی گیر کرده . از طرفی باید ارادت خودش را با اصلاح طلبان به هر قیمتی نشان دهد از جمله ان دفاع تمام قد از رئیس برکنار شده دانشگاه ازاد و از طرفی نیز ارادت خود را به نظام و انقلاب نشان دهد...دو راهی سختی است
  • شادی IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    5 16
    تن من مباد سید حسن باد
  • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    78 19
    اقای شمس تبریزی نمی دونم چند سالته ولی همه این نظام و انقلاب و کشور تعلق به خمینی و خانواده او داره اگه خمینی نبود انقلابی نبود اکثر کشورها رو می بینین مثل مصر و لیبی و بحرین و یمن انقلاب می کنن ولی چون رهبر مقتدری تو راس اون نیست دوباره تلاش و خون های داده شده پایمال میشه و باز همون اش و همون کاسه توقع نداشته باشین اون خانواده ایی که همه چیز خود رو برا این نظام داده با اونی که یه ریال به این نظام تعهد نداره یکسان باشن