در حالی خودروسازان اقدام به افزایش قیمت برخی از محصولات خود کرده‌اند، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که بازار بی‌تفاوت از کنار این موضوع گذشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از خودروسازان در روزهای گذشته اقدام به افزایش قیمت برخی از محصولات خود کردند، این در شرایطی است که بازار خودرو در رکود به سر می‌برد؛ به خصوص این‌که دو موضوع انتخابات و ماه‌رمضان در بهار امسال، رکود در بازار خودرو را تشدید کرد.

با این حال، به نظر می‌رسید خبرهای منتشر شده در خصوص افزایش قیمت خودرو، روی بازار اثرگذار باشد، اما رکود در بازار به حدی جا خوش کرده است که این موضوع هم نتوانست خریداران را به بازار خودرو بکشاند.

فعالان بازار خودرو عنوان می‌کنند چند سالی است که نمایشگاه‌داران با رکود دست و پنجه نرم می‌کنند و امید به آینده دارند، اما تاکنون بازار از شرایط رکودی خارج نشده و نقطه امیدی به دست نیامده است.

در چنین شرایطی، گزارش‌ها از بازار خودروهای صفر حاکی از آن است که پراید 131SE با قیمت 20 میلیون و 952 هزار تومان، پراید 111SE با قیمت 21 میلیون و 286 هزار تومان و پراید 132SE با قیمت 20 میلیون و 850 هزار تومام به فروش می‌رود.

همچنین پژوپارس LX در بازار 41 میلیون و 300 هزار تومان، پژو207 دنده‌ای 42 میلیون و 700 هزار تومان، پژوپارس دوگانه‌سوز 38 میلیون و 400 هزار تومان، پژو206 تیپ دو 33 میلیون و 200 هزار تومان، پژو405 SLX 32 میلیون و 200 هزار تومان، پژو405 GLX 29 میلیون و 500 هزار تومان است. پژو V8 SD نیز با قیمت 38 میلیون و 300 هزار تومان فروخته می‌شود.

از سوی دیگر، تیبا صندوق‌دار 24 میلیون و 856 هزار تومان و تیبا هاچ‌بک 27 میلیون و 346 هزار تومان قیمت دارد. دنا نیز با قیمت 43 میلیون و 500 هزار تومان در بازار به فروش می‌رود.

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    104 0
    قیمت وحشتناک بالا و کیفیت پایین را مشتری تا حدی تحمل می کند امید به حضور تولید کنندگان جهانی برای تولید مستقیم در ایران و کوتاه کردن دست چپاولگران داخلی هم بی تاثیر نیست
    • بی نام A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
      1 5
      البته کیفیت پایین ماشینهای ایرانی و چینی به کنار قیمت بالای ماشینهای خارجی هم به کنار چیزی که تاثیر اصلی رو تو رکود تمام بازارها داره از خودرو تا سکه تا دلار تا مغازه تا تولید تا بورس تا بازرگانی تا خونه تا پیمانکاری تا تلفن همراه تا ... فقط و فقط سود بالای بانکی و عدم تناسب اون با رشد قیمتهاس مثلا شما صد میلیون تومن پول تو بانک داری و میخوای یه النترای کارکرده بگیری سریع تو ماشین حساب میزنی میبینی با خرید این النترا سی میلیون تومن تو یه سال از سود بانکی و استهلاک ماشین ضرر میکنی . سی میلیون تومن هم یعنی یک سال باید بردگی کنی تا این پول حقوق بگیری پس سریع بیخیال خرید میشی .
    • بی نام A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
      1 5
      البته کیفیت پایین ماشینهای ایرانی و چینی به کنار قیمت بالای ماشینهای خارجی هم به کنار چیزی که تاثیر اصلی رو تو رکود تمام بازارها داره از خودرو تا سکه تا دلار تا مغازه تا تولید تا بورس تا بازرگانی تا خونه تا پیمانکاری تا تلفن همراه تا ... فقط و فقط سود بالای بانکی و عدم تناسب اون با رشد قیمتهاس مثلا شما صد میلیون تومن پول تو بانک داری و میخوای یه النترای کارکرده بگیری سریع تو ماشین حساب میزنی میبینی با خرید این النترا سی میلیون تومن تو یه سال از سود بانکی و استهلاک ماشین ضرر میکنی . سی میلیون تومن هم یعنی یک سال باید بردگی کنی تا این پول حقوق بگیری پس سریع بیخیال خرید میشی .
    • بی نام A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
      2 5
      البته کیفیت پایین ماشینهای ایرانی و چینی به کنار قیمت بالای ماشینهای خارجی هم به کنار چیزی که تاثیر اصلی رو تو رکود تمام بازارها داره از خودرو تا سکه تا دلار تا مغازه تا تولید تا بورس تا بازرگانی تا خونه تا پیمانکاری تا تلفن همراه تا ... فقط و فقط سود بالای بانکی و عدم تناسب اون با رشد قیمتهاس مثلا شما صد میلیون تومن پول تو بانک داری و میخوای یه النترای کارکرده بگیری سریع تو ماشین حساب میزنی میبینی با خرید این النترا سی میلیون تومن تو یه سال از سود بانکی و استهلاک ماشین ضرر میکنی . سی میلیون تومن هم یعنی یک سال باید بردگی کنی تا این پول حقوق بگیری پس سریع بیخیال خرید میشی .
  • عباس A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    55 1
    سلام،تازمانیکه بازارخودرو ایران درانحصار خودروسازان است وتولید خودرو کشور رقابتی نیست هیچ امیدی به بهبود کیفیت وکاهش قیمت خودرو نیست خصوصا که مدیریت وزارت صننایع هم حامی بدون چون چرای خودروسازان داخلی است خودروسازانی که اصلا قصدتحول صنعتی ندارند.وقتی در صنعتی انحصار اتفاق می افتد مرگ آن صنعت هم آرام آرام شروع می شود.تجربه تولید پیکان در کشور که نمونه انحصار در تولید این خودرو بود ودرنهایت به مرگ این خودرو انجامید نمونه داخلی این انحصار بود.وزارت صنایع پاشنه آشیل دولت رئیس جمهور محبوب جناب آقای دکتر روحانی است که بیشترین آسیب را به برنامه های صنعتی ایشان زد .جناب رئیس جمهور باید در مدیریت این وزارتخانه و سیاستهای تولید خودرو کشور تجدید نظر کنند تا مشکلات این حوزه صنعتی کشوربرطرف شود.
    • مهربان توسی IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
      4 0
      نفرین بر فضای رانتی و سلام بر فضای رقابتی
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    76 1
    تا قیمت ها پایین نیاید نباید خرید .مبارزه منفی.من که همین خودرو سال ۸۵ خودم را تعمییر و سوار میشم ،حالا اونا مرتب گران کنند،ما پول مفت نداریم بدیم بنجل بخریم .مرگ یک بار و شیون یکبار. دیگر کلاه سرمان نرود.نخرید.نخرید.
  • بی نام US ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    41 0
    آخه یه زمانی تنوع خودرو کم بود دم دمای تیر و تابستون که می شد همه خودرو می خریدن الان اینطوری نیست
  • بی نام US ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    56 0
    خودرو رونق نمی گیره
  • بی نام US ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    48 0
    منم رفتم سر زدم بازار اوضاع خوب نیست
  • بی نام US ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    39 0
    خودرو دیگه دایره انتخابش زیاد شده
  • بی نام US ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    39 0
    آخه اولویت نیست خودرو
  • بی نام US ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    7 39
    بازار خودرو خیلی هم رونق داره والا
  • بی نام US ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    17 0
    داره چه ماشینی بخواین بخرین
  • بی نام US ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    33 0
    خودرو هم مثل مسکن دیگه رونق نداره
  • بی نام US ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    36 0
    مردم خودروی با کیفیت باشه می خرن
  • بی نام US ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    21 0
    بهتر
  • بی نام US ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    25 0
    چیه بابا بریم اینا رو بخریم؟
  • بی نام US ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    25 0
    قدیما دم تابستون بازار رونق می گرفت مردم زمینی سفر می رفتن الان که اینطوری نیست
  • بی نام US ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    18 1
    ا اینم رونق نداره؟
  • بی نام US ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    12 5
    ماه رمضونه خب
  • بی نام US ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    10 8
    تو ماه رمضون که کسی جایی نمی ره خودرو بخواد
  • بی نام US ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    4 16
    اوایل تیر رونق می گیره
  • بی نام US ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    18 0
    قیمت هاشون بیارن پایین ببین چطوری بخرن
  • بی نام US ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    26 0
    رونق ارتباط مستقیمی به قدرت خرید داره
  • بی نام US ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    22 0
    مردم از خودروهای داخلی سیرن
  • بی نام US ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    12 2
    مشکل کیفیته البته خوب الانم ماه مبارکه
  • بی نام US ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    5 8
    دیدین وام دادن همه رفتن تو صف وایسادن
  • بی نام US ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    16 1
    آخه چرا باید پول واسه کیفیت کم داد. یه خودروی دست دوم می گیریم راحت
  • بی نام US ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    10 1
    به رونق هم نمی رسه
  • بی نام US ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    0 0
    شده عین بازار مسکن
  • بی نام US ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    4 5
    آقا من رفتم اتفاقا برای خرید خودرو وضعیتش بدم نیست ولی خب تنوع رفته بالاتر و انتخاب رو عوض کرده
  • بی نام US ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    4 1
    بستگی به سلیقه آدما داره
  • بی نام US ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    10 1
    اون روزایی که باید برای خودرو ثبت نام می کردی الان تقاضا کمتر از عرضه اس
  • بی نام US ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    2 16
    رونق می گیره بعد ماه رمضان ببین کی گفتم
  • بی نام US ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    15 0
    یادش به خیر یه روز از خودرو خریدن و فروختن چه آدمایی پول دار می شدن حالا کسی نیست بخره
  • بی نام US ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    7 3
    ماه رمضون قطعا تاثیر داشته البته قبلشم خب انتخابات بود
  • بی نام US ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    18 1
    شده عین بازار مسکن
  • بی نام A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    0 0
    باید دید چند خودرو در کشور وجود داره، چقدر پارکینگ هست و چند نفر دیگه رو می شه ترغیب کرد که خودرودار شوند و یا خودروهای فرسوده ای داریم که باید جمع آوری شوند یا نه.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    1 1
    تصور کنید صد میلیون پول دارید اگر این پول را بانک بگذارید دو برابر دریافتی یه کارگر و کارمند سود خواهید گرفت و البته میتوانید با فروش خودرو ده میلیونیتان به همراه این صد میلیون یک خودرو مناسب تهیه کنید که هر سال هم ارزش خود را از دست می دهد شاید گفته شود خودرو داخلی سی چهل میلیون است در اصل با توجه به قدرت خرید خریدار خودرو داخلی و نیازش به سود سپرده این قیاس درست است و فقط مقداری بزرگنمایی انجام شده است به هر حال در حال حاضر همه دوست دارند سپرده هایشان بیشتر باشد و حقوق بیشتری از بانک بگیرندو البته سیاست های اقتصادی این حرص و طمع را تشدید کرده است دیگر کسی خانه نمیخرد و ترجیح می دهد اجاره نشین باشد حالا چه برسد به اینکه خودرو عوض کند
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
    3 0
    اخه این خودروها از چه تکنولوژی روز بهره میبرند؟چه آپشهای درست و حسابی دارند ؟ کیفیت صفر قطعات و خدمات صفر برای چی بازار باید از رکود خارج بشه فقط موتورهای ماشین رو رو ماشین دیگه میزارن بعد میگن خودرو جدید دنا موتور سمند رانا موتور 206 پژو پارس tu5 موتور 206 تیپ 5 اما تو خودرو های چینی حداقل هم تنوع مدل هم آپشن های زیاد دیده میشه هنوز بعد از چند سال یه کیسه هوا سرنشین جلو اضافه شد بعد انتظار خرید و فروش خودرو هم هست
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
    2 0
    متاسفانه اتحاد تو کشور ما ضعیفه.اگه سری قبل کمپین ادامه پیدا میکرد الان به جاهای خوبی رسیده بودیم.حالا به فرض ۱۰۰ هزار نفر رفتن گول وام خودرو رو خوردن در مقابل اون تعداد میلیونی خودرو انبار شده تو پارکینگ خودروسازها چیزی نبود که باعث بشه اتحاد از بین بره.متاسفانه بجای اهداف بلند مدت فقط به اهداف کوتاه مدت فکر میکنیم
  • محمد A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
    2 0
    سلام خدمت دوستان یادش بخیر وقتی ماشین دوو از کره در کرمان تولید شد کسی فکر نمیکرد به روزی برسیم که همین ماشین هم گیر نیاد الان اکثر ماشین ها بی کیفیت وسراغ هر مکانیکی میروید میگه این ها ماشین نیستند آشغاله واقعا چی باید گفت حرفی مونده برای گفتن وگوشی مانده برای شنیدن