عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از افرادی که از تریبون‎های مذهبی استفاده سیاسی می‌کنند، اظهار داشت: هدف از انقلاب این بود که اسلام و تقوا برقرار باشد نه اینکه ریاست مداری باشد.

آیت‎الله سيد هاشم بطحائي‎گلپايگاني در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: متاسفانه عده‎ای فراموش کردند که چرا انقلاب شد؛ اگر بنا بود که مچ گیری و ریاست مداری باشد، تقابل مقام و منسب باشد، لزومی نداشت انقلاب شود. حکومت از سهم اموال ملت و کشور غارت می کرد و ملت هم زندگی خودش را کم و بیش انجام می‌داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از افرادی که از تریبون‎های مذهبی استفاده سیاسی می کنند، اظهار داشت: هدف از انقلاب این بود که اسلام و تقوا برقرار باشد نه اینکه ریاست مداری باشد، تریبون هایی به دست گرفته شود که هر کسی خودش را مطرح کند و دیگری را نفی کند. این با سیره نبوی، شرعیات و توصیه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب همخوانی ندارد.

او ادامه داد: این روش هایی که یکدیگر را نفی می کنند و به نفع خودشان شعار می‌دهند و میتینگ برگزار می کنند؛  قطعا خلاف شرع است. تریبون هایی که قرار بود ندای اسلام باشد حال تبدیل به تریبون های سیاسی شده است. برخی اشخاص بهره برداری شخصی از این تریبون ها می کنند. کاش این بهره برداری ها سیاسی باشد؛ متاسفانه امروز تبدیل به بهره برداری برای ریاست شده است. سیاست آن است که طوری رفتار کنیم که شخصی متضرر نشود بنابراین تعارضات ریاستی که اسمش را سیاسی گذاشته اند، خلاف انقلاب است و ناپسند است.

وی گفت: اختلاف انداختن و شکاف بین جامعه از گناهان کبیره است و کسی که باعث اختلاف سیاسی در جامعه شود؛ گناه کار است. ادامه این روند تفرقه،  بلا و مصیبت است. انتخابات شد مردم رای دادند شخصی پیروز و دیگری ناکام ماند. نتیجه هر چه که باشد تریبون مذهبی جای تسویه حساب نیست. نباید از انقلاب و اعتماد مردم هزینه کرد.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671967

برچسب‌ها