رئیس پلیس آگاهی استان از انهدام یک باند 10نفره که اقدام به سرقت به عنف پنج میلیارد ریال احشام کرده بودند خبر داد و گفت: از مخفیگاه این باند 160 راس دام مسروقه کشف شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس اصفهان، سرهنگ ستار خسروي  اظهار داشت: در وقوع سرقت به عنف احشام در يكي از مناطق شرقي استان توسط چندين نفر، تحقيقات تخصصي كارآگاهان اين پليس به صورت جدي آغاز شد.

وي افزود: در بررسي ها و تحقيقات صورت گرفته مشخص شد كه سارقان چندين نفر هستند كه با خودروهاي سنگين اقدام به پرسه زدن در محل هاي دامداري كرده و با شناسائي طعمه هاي خود به اين اماكن حمله ور شده و پس از بستن دست و پاي چوپانان و ضرب و شتم آنها، دام ها را سرقت كرده و متواري مي شدند.

اين مقام مسئول با بيان اينكه در يكي از اين سرقت ها سارقان به طور بي رحمانه اي چوپاني را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند كه باعث شكستن دست و پاي وي شده بود گفت: با تحقيقات صورت گرفته مشخص شد اعضاي اين باند بسيار خطرناك غير بومي بوده و پس از سرقت نيز دام ها را براي فروش به استان هاي ديگر كشور مي برند كه با يك كار علمي و تخصصي ويژه مخفيگاه هاي آنها شناسائي و ماموران در چند عمليات همزمان 9 نفر از متهمان به همراه سردسته باند را دستگير كردند.

سرهنگ خسروي از توقيف يك دستگاه كاميون و دو دستگاه وانت نيسان كه با آن سارقان اقدام به سرقت مي كردند خبر داد و اظهار داشت: با اعترافات سارقان دو نفر از مالخران احشام مسروقه كه در دو استان ديگر كشور بودند شناسائي و طي دو عمليات وي‍ژه دستگير و در بازرسي از مخفيگاه هاي آنان تعداد 160 رأس دام مسروقه كشف شد.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهمان در تحقيقات صورت گرفته به سرقت هاي متعدد در شهرستان هاي اصفهان، برخوار، خميني شهر، فلاورجان، شهرضا و استان سمنان اقرار كردند گفت: ارزش مجموع سرقت هاي اين باند بيش از پنج ميليارد ريال است.
سرهنگ خسروي اظهار داشت : در اين خصوص سارقان و متهمان جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

رئيس پليس آگاهي اصفهان خاطر نشان كرد:  از علل و عوامل وقوع سرقت احشام عدم توجه دامداران به آموزش هاي داده شده ، تجهيز نبودن دامداري ها به تجهيزات ايمني و دوربين مدار بسته، مراجعه نكردن گله به گله داني يا دامداري و تجميع دام ها در نقاط قابل دسترس براي سارقان مي باشند كه به دامدران عزيز توصيه مي شود، محل نگهداري احشام را به تجهيزات ايمني نظير دوربين مدار بسته،آژير،زنگ هشدار و ... مجهز نمايند، دامداري هاي مجاور با يکديگر از زنگ اخبار براي هشدار و اعلام خطر به يکديگر استفاده کنند و افراد ناشناس و كم سن و سال و كم تجربه به عنوان نگهبان و چوپان دام بكارگيري نشوند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =