شرق نوشت: پوران درخشنده، ‌کارگردان و تهیه‌کننده سینما، به اکران زودهنگام جدیدترین فیلمش، «زیر سقف دودی» ‌اعتراض کرد.

این کارگردان سینما درباره دلیل اعتراضش چنین گفت: «همان‌طور که می‌دانید، سال‌هاست که به طور مستقل فیلم می‌سازم و در این مسیر همواره با سرمایه شخصی خودم کار و با انواع و اقسام مشکلات دست‌وپنجه نرم کرد‌ه‌ام، ولی فقط به دلیل عشق به مردم این عرصه را رها نکرده‌ام، اما متأسفانه همیشه در طول مسیر کاری‌ام کمتر مورد حمایت واقع شده‌ام».

کارگردان فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در ادامه توضیح داد: «طبق مصوبه جلسه شورای صنفی نمایش در روز دوشنبه، هشتم خرداد، قرار شده فیلم «زیرسقف دودی» از ۱۷ خردادماه در سینماها نمایش داده شود. من از چنین تصمیمی واقعا تعجب کردم. چون قرار بود فیلم «زیر سقف دودی» عید فطر اکران شود. درحالی‌که بدون هیچ تبلیغاتی باید از چهارشنبه آینده فیلمم را اکران کنم!»

او افزود: «آن زمان هم که فیلم‌هایم درباره کودک و نوجوان بود، هنگام اکران بدترین سانس‌ها به آنها تعلق می‌گرفت. اغلب به فیلم‌های «خواب‌های دنباله‌دار» و «بچه‌های ابدی» تک‌سانس برای نمایش در سالن‌های خوب سینما‌ها اختصاص می‌یافت. حالا هم ظاهرا متأسفانه قرار است «زیر سقف دودی» چنین سرنوشتی پیدا کند! واقعا نمی‌دانم چرا باید چنین جریان خاصی وجود داشته باشد! انگار دارند فیلم‌ها را دست‌چین می‌کنند».

درخشنده ادامه داد: «الان در بیشتر سالن‌های سینما فیلم‌های کمدی نمایش می‌دهند. اگر فیلم کمدی نمی‌سازم به این دلیل نیست که بلد نیستم. اگر بخواهم،‌ می‌توانم کمدی بسازم، اما دغدغه‌های من مسائل و مشکلات روز جامعه‌ است که همان بحرانی‌شدن وضعیت خانواده‌هاست و فیلم «زیر سقف دودی» به موضوع مهم طلاق عاطفی میان زوج‌ها می‌پردازد».

کارگردان فیلم درباره نحوه حمایت از فیلم خود چنین گفت: «به نظرم حالا فرصت مناسبی است که معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری پای کار بیایند و از چنین فیلمی حمایت کنند. به نظرم مهم است که در این شرایط از فیلم‌های مستقلی مثل «زیرسقف دودی» حمایت شود. چون من با فیلم‌ساختن تجارت نمی‌کنم. و بعد از ٣٠ سال بهتر است از ما حمایت شود».

کارگردان فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» توضیح ‌داد: «الان چندوقت است که از شهرداری تقاضای بیلبورد برای تبلیغ فیلم در سطح شهر کرده‌ایم که متأسفانه هنوز به تقاضای من پاسخی داده نشده و متأسفانه با این وضعیت فیلم من هیچ تبلیغاتی در سطح شهر نخواهد داشت. به‌هرحالت معیارم برای اکران، پردیس سینمایی کوروش است. می‌خواهم ببینم که چند سانس به فیلم من اختصاص خواهد یافت».

در پی این اعتراض، با همایون اسعدیان، ‌رئیس شورای صنفی نمایش، گفت‌وگو کردیم. او درباره وضعیت اکران فیلم «زیر سقف دودی» گفت: «شورای صنفی نمایش بر اساس آیین‌نامه و ضوابط خود عمل می‌کند. قرارداد فیلم «زیر سقف دودی» هم بعد از فیلم «آشوب» بود. با توجه به این اکران فیلم خانم درخشنده به شب‌های قدر و نیمه دوم ماه مبارک رمضان افتاده است. بنابراین طبق مصوبه- چهار هفته ماه مبارک برای هر فیلمی دو هفته به حساب می‌آید- دیگر دو هفته فیلم به حساب نمی‌آید و در حقیقت فیلم اکران عید فطر محسوب می‌شود که اتفاقا از این نظر به‌نفع فیلم است».

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =