سلامت و امنیت اجتماعی در گرو اجرای امر به معروف و نهی از منکر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: اجرای احکام اسلامی، سلامت وامنیت اجتماعی در جامعه در گرو اجرای امربه معروف ونهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از سنندج، حجت‌الاسلام مختار کرمی در شورای امر به معروف و نهی از منکر، معاونت مردم به دولت و مردم استان کردستان که درسنندج تشکیل شد، گفت: اگر به عنوان پیروان پیامبر، علاقمندان دین اسلام و به عنوان مسلمان نگران جامعه هستیم و برای سلامت جامعه احساس مسئولیت می‌کنیم باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

وی عنوان کرد: بی شک اگر امر به معروف در جامعه انجام نشود احکام اسلامی نیز اجرا نخواهد شد سلامت و امنیت اجتماعی نیز وجود نخواهد داشت.

وی بیان کرد: اسلام به درستی فرائض الهی را تکلیف کرده و برای نظارت و کنترل دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیاز به تشویق و تبلیغ دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: برای اینکه بتوانیم دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اجرا کنیم باید بسترهای لازم را ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام کرمی تعلیم و تربیت عمومی، ایجاد حساسیت لازم و تشریح آثار و نتایج امر به معروف و نهی از منکر، رفع موانع اجرای امر به معروف و نهادینه کردن آن در جامعه را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: باید این موارد مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرایط امر به معروف در جامعه ما فراهم نیست، افزود: باید مدیریت در حوزه امر به معروف به درستی انجام گیرد و کسانیکه این فریضه را در جامعه بد جا انداختند باید پاسخگو باشند.

وی دعوت مردم به ارزش‌ها و خوبیها و ایجاد بستر مناسب توسط نهادها و موسسات برای نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر را متذکر شد و گفت: باید کاری کرد که خانواده‌ها با اطمینان خاطر فرزندانشان را به جامعه بسپارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بر لزوم تبدیل امر به معروف به گفتمان و ادبیات مسئولان تاکید کرد و گفت: گرچه موانع بر سر راه امر به معروف در جامعه زیاد است اما باید سعی شود موانع را از سر راه برداشت چرا که این مهم حکم الهی است و همه ما موظفیم که آن را اجرا کنیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =