کسب دو عنوان برترجشنواره ملی خط «روح االله» توسط هنرمندان کردستان

رییس حوزه هنری کردستان گفت: دوهنرمندکردستانی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی خط و نقاشی خط « روح االله » موفق به کسب عناوین برتر این جشنواره در بخش خط و تایپوگرافی شدند.

امین مرادی در گفتگو با خبرآنلاین گفت: در اولین جشنواره ملی خط و نقاشی خط روح الله که با هدف ترویج نام و یاد اندیشه معمار کبیر انقلاب اسلامی، توسعه کمی و کیفی آثار هنری مرتبط با امام و نیز معرفی ابعاد عرفانی و اخلاقی امام (ره) با بهره گیری همزمان شعر و هنر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، واحد ناصری در خط ثلث و مهری بیدل در بخش تایپوگرافی به ترتیب رتبه های دوم و سوم این جشنواره را از آن خود کردند.

وی عنوان کرد : این جشنواره که در آبان ماه ۹۵ اعلام فراخوان گردید در سه بخش خطاطی، نقاشی خط و حروف نگاری (تایپوگرافی) دردو مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت براساس نظر هیئت داوران متشکل از دکتر محمدسعید نقاشیان، محسن ابراهیمی و عظیم فلاح۸۸ اثر به بخش نهایی و نمایشگاهی جشنواره راه پیدا کردند.

وی ادامه داد: از تعداد مذکور نیز در بین ۱۸ برگزیده بخش های مختلف در بخش خط ثلث و تایپوگرافی اسامی دو هنرمند وابسته به حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان دیده می شود.

واحد ناصری متولد ۱۳۵۵ سنندج با مدرک ممتاز درسال ۹۱ از انجمن خوشنویسان ایران است که کسب مقام اول جشنواره کشوری حجاب،خط ثلث سال ۹۱ مازندران، کسب مقام نخست جشنواره حج غرب کشور،خط ثلث سال ۸۷ سقز، منتخب نمایشگاهی دوسالانه کشور،خط ثلث سال ۹۱ قزوین، منتخب جشنواره خوشنویسی نیایش خط ثلث سال ۹۱اصفهان، منتخب جشنواره خوشنویسی آیات خط ثلثسال ۹۱-شیراز، منتخب جشنواره خوشنویسی قربان خط ثلث سال ۹۱مشهد، منتخب جشنواره خوشنویسی کشور رشته نقاشیخط شکسته سال ۸۷ شیراز، کسب مقام سوم جشنواره فجر غرب کشور سال ۹۱ لرستان، کسب مقام سوم کشور خط نسخ (قرانی) سال ۷۲ کرمانشاه، کسب مقام سوم جشنواره های وقف و حج غرب کشور سال ۹۱ سقز و حضور در بیش از ۳۰ نمایشگاه گروهی بخشی از فعالیت های این هنرمند سنندجی است.

مهری بیدل از هنرمندان جوان عضو خانه گرافیک حوزه هنری استان کردستان است که ضمن برگزاری چندین نمایشگاه فردی و گروهی در زمینه تایپوگرافی در چهارمین جشنواره سراسری آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری در اصفهان رتبه دوم بخش تایپوگرافی این جشنواره را از آن خود کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =