همگرایی و وحدت مسلمانان باعث عقب‌نشینی دنیای استعمار می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: دیدارها و نشست‌های مسلمانان کشورهای دنیا زمینه‌های وحدت و همگرایی مسلمانان را فراهم می‌آورد که این همگرایی و وحدت مسلمانان باعث عقب‌نشینی دنیای استعمار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی که به همراه هیئت علمی، دینی و تقریبی کشورمان متشکل از حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و دکتر ابراهیمیان رایزن فرهنگی سابق ایران در اندونزی برای دیدار با مقامات دینی، دانشگاهی و علمای اهل سنت کشور اندونزی سفر کرده است در حاشیه این سمینار با پرفسور نجم‌الدین رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه حسن‌الدین اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه 90 درصد مردم اندونزی مسلمان هستند، گفت: با ورود اسلام به اندونزی، این کشور به پیشرفت خود ادامه داده است و پذیرای دانشجویانی از دیگر کشورهای اسلامی است.

حسینی‌شاهرودی در ادامه با اشاره به فرهنگ و تمدن کشور اندونزی، گفت: فرهنگ و تمدن اندونزی پیشینه کهنی دارد و البته ما مسلمانان از نظر مذهبی نقاط اشتراک فراوانی داریم.

وی با اشاره به حضور هیأت ایرانی برای شرکت در سمینار دیدگاه‌های معاصر امام شافعی در اندونزی، تصریح کرد: این دیدارها و نشست‌ها زمینه‌های وحدت و همگرایی مسلمانان را فراهم می‌آورد که این همگرایی و وحدت مسلمانان باعث عقب‌گرد دنیای استعمار می‌شود.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه اندونزی، تصریح کرد: ارتباطات علمی و دانشگاهی بین دو طرف و تبادل دانشجو بین دانشگاه مذاهب و دانشگاه حسن‌الدین اندونزی انجام می‌شود.

وی افزود: با اعزام دوره‌ای اساتید از ایران به اندونزی کرسی اسلام‌شناسی توسط دانشگاه مذاهب اسلامی ایران ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: از شما و دیگر اساتید دانشگاه و شخصیت‌های علمی، فرهنگی و تقریبی اندونزی دعوت می‌کنیم با سفر به ایران با دستاوردهای علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران بیشتر آشنا شوید.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =