از تغییر نام سه‌باره یک سریال تا پخش مجموعه‌ای لبنانی

سریال‌های «زیر پای مادر»، «رستاخیز تفنگ‌ها» و «نفس»، مجموعه‌های مناسبتی ماه رمضان امسال هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرغم اعلام نام سریال‌های ماه رمضان از چند هفته قبل، در یکی دو روز مانده به شروع این ماه، تغییراتی در جدول پخش سریال‌های مناسبتی به وجود آمد.

در میان نام‌هایی که قبلا برای پخش در این ماه اعلام شده بودند، «نفس» و «زیر پای مادر» همچنان در جدول پخش شبکه یک و سه قرار دارند و سریال «رستاخیز تفنگ‌ها» جایگزین مجموعه مناسبتی شبکه دو یعنی «سر دلبران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی شده است. البته سریال شبکه یک هم با تغییر نامی دوباره با نام نهایی «زیر پای مادر» به روی آنتن می‌رود. این سریال ابتدا «لبخند رخساره» نام داشت که سپس به «دیباجی» تغییر پیدا کرد. البته این در حالی بود که تا هفته گذشته تیزرهای این سریال با همان نام «لبخند رخساره» از شبکه یک پخش می‌شد.

در ادامه نگاهی کوتاه به سریال‌های مناسبتی ماه رمضان و حال و هوای آنها داشته‌ایم.

«لبخند رخساره»‌ای که از «دیباجی» به «زیر پای مادر »تغییر نام داد

سریال مناسبتی بهرنگ توفیقی درباره مردی میان‌سال است که با پسرش در شهر مشهد زندگی می‌کنند و همسر این مرد بنا به دلایلی در سال‌های اول زندگی خودشان او و پسرش خلیل را ترک کرده و مرد میانسال که به شغل رستوران‌داری مشغول است، آخر هفته‌ها از رستورانش به زائران امام رضا(ع) نذری می‌دهد. قبول شدن در یکی از دانشگاه‌های تهران و آشنا شدن او با ستاره، راه ورود رخساره را به قصه باز می‌کند. رخساره هم نام یکی از شخصیت‌های این داستان با بازی پریوش نظریه است که ظاهرا علیرغم حضور کوتاهش تاثیر به سزایی در قصه دارد. در خلاصه داستان این سریال آمده است: «هیچ گاه دوری، دوستی نمی‌آورد و خانواده قصه دیباجی قبل از آنکه دیر شود، به همدلی می‌رسند.»

در این سریال کامبیز دیرباز در نقش خلیل، بهناز جعفری در نقش آتنه، مهدی سلطانی در نقش اسماعیل، مجید واشقانی در نقش سهراب برادر خلیل، بهزاد فراهانی در نقش پدر آتنه، پریوش نظریه در نقش رخساره، مجید نوروزی در نقش اشکان پسر خلیل، مریم بوبانی در نقش مادر آتنه، حمیدرضا هدایتی در نقش پدر رخساره، علیرضا آرا در نقش برادر آتنه، درسا بختیاری در نقش ستاره، داریوش سلیمی در نقش شاهینی، آتیلا پسیانی در نقش سرهنگ به ایفای نقش می‌پردازند.

«زیر پای مادر» در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از ششم خردادماه و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۲:۱۵ پخش خواهد شد.

«رستاخیز تفنگ‌ها» جایگزین «سر دلبران»

تغییر سریال‌های مناسبتی تلویزیون در شبکه دو اتفاق افتاده است و مجموعه «رستاخیز تفنگ‌ها» که محصول سال۱۳۹۲ تلویزیون المنار لبنان است، جایگزین سریال «سر دلبران» محمدحسین لطیفی شد. این سریال با موضوع مقاومت مردم سوریه و لبنان علیه استعمار فرانسه در خلال دهه ۱۹۲۰ تهیه و تولید شده است.

داستان این مجموعه روایتگر مقاومت مسلحانه جوانان روستایی به نام المالکیه در جبل عامل لبنان به رهبری روحانی معروف شیعه سیدعبدالحسین شرف‌الدین است که علیه اشغال‌گری ارتش فرانسه قیام می‌کنند و این حرکت به کل منطقه تسری پیدا می‌کند.

در مجموعه تلویزیونی «رستاخیر تفنگ‌ها» به کارگردانی محمد النابلسی، احمدالزین و باسم مغنیه ایفای نقش کرده‌اند.
سریال «رستاخیز تفنگ ها» هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

«نفس» با حال و هوای انقلاب در ماه رمضان

«نفس» به تهیه‌کنندگی مشترک سیداحمد کاشانچی و محمود رضایی، سومین سریال از سه گانه جلیل سامان است که درامی روانشناسانه به حساب می‌آید. مهمترین وجه تمایز این سریال با دو مجموعه دیگر مناسبتی که ماه رمضان امسال پخش می‌شوند در قصه آن است که که در بستر وقایع سیاسی قبل و بعد از انقلاب روی می‌دهد.

داستان «نفس» درباره جوانی پُر شَر و شور است که در بحبوحه وقایع انقلاب رازی در زندگی‌اش فاش می‌شود، او برای رسیدن به حقیقت حوادث پیچیده‌ای را پشت سرمی گذارد. قصه این سریال در مقطعی خارج از ایران می‌گذرد و به همین دلیل گروه از مدتی پیش راهی ارمنستان شدند تا سکانس‌های باقی مانده را ضبط کنند. خانه، دانشکده و آژانس، اتوبوس دو طبقه، پارک و خیابان هم از جمله دیگر لوکیشین‌های این مجموعه تلویزیونی هستند.

مسعود رایگان، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، بهناز جعفری، قربان نجفی، هادی عامل هاشمی، شهاب شادابی، احسان امانی، آتوسا راستی، با معرفی ساناز سعیدی و با حضور هدایت هاشمی، خسرو شهناز و رامین راستاد از جمله بازیگران این مجموعه هستند و محمد اصفهانی نیز تیتراژ آن را خوانده است.

سریال «نفس» ساعت ۲۱ از شبکه سه سیما پخش و ساعت‌های 30 دقیقه بامداد، ۱۰ صبح و ۱۶ بعد از ظهر از همان شبکه بازپخش می‌شود. همچنین شبکه افق نیز پخش این سریال را با قدری تأخیر آغاز می کند و مخاطبان شنبه تا چهارشنبه ها، هر شب ساعت ۲۳:۳۰ و روز بعد ساعت های ۹:۳۰ و ۱۴:۳۰ شاهد پخش این اثر هستند.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    61 2
    کی دیگه حال داره اینا رو ببینه سریال fargo که در حال پخش هست تا اواخر تیر ماه هم که فصل game of thrones شروع میشه.
  • محمدرضا A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    14 3
    این آقای پسیانی هنوز هم پای ثابته ها. همین چیزاست ده ساله غیر فوتبال طرف تلویزیون ایران نرفتم.
  • ماجیک A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    20 3
    ....ماه رمضون به غیر از ایام شب قدر و ضربت خوردن حضرت علی ع، که ماه غم و غصه نیست.... یکم طنز هم بد نیست.. سریال شبکه 2 رو باید شبکه افق پخش میکرد
  • حامد RO ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    18 1
    واقعا متاسفم که تو این ماه شادی و سرور خدا باید بشینیم این سریالای یکی از یکی بدتر رو ببینیم و نمیبینیم . هر سال بدتر از سال پیش و انتظار دارن مردم سریال خارجی نبینن .
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    13 0
    اصلا وضعیه با این سریال ها
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    12 0
    خیلی بی نمک و خنثی است این سریال ها . برنامه های ویژه رمضان هم که از این بدتر
  • امیر سیروس پور A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    5 10
    سریال سامبونگ که از شبکه تهران داره پخش میشه، یه سریال کاملا واقعی از تاریخ شبه جزیره کره هست.واقعا متاسفم برای صدا و سیما که لفظ افسانه رو به سریال اضافه کرده و با این کار به تاریخ این کشور توهین کرد.
  • کوروش A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    9 0
    خداییش این سریالها بیننده هم دارد اینقدر وقت وهزینه از بیت المال واسه چی اخه.
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    10 1
    یادش بخیر "میوه ممنوعه"، "صاحبدلان"و... اونا کجا این چرندیات کجا
  • محسن A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    4 0
    همه سریالاشون باید بشینی غمبرک بزنی و ببینی
  • بی نام A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    0 0
    رستاخیز تفنگ ها که خیلی ضعیف است خیلی خیلی ضعیف
  • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    0 0
    صدا و سیما پس این بودجه ها را چه می کند؟
  • بانو A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    1 0
    با سلام...چطور ممکنه یه نهادی مثل صدا و سیمای ایران نظر و سلیقه مردمش براش مهم نباشه..پخش این همه سریال و برنامه های غم انگیز و القا کننده ناامیدی در ایران آن هم در ماه مبارک رمضان، ماه شادی و خیر و برکت برای چی واقعا برای چی؟؟؟؟؟؟؟؟