رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: همه تلاش دولت بر این است که به وعده‌هایی که به مردم داده‌ایم، عمل کنیم و در مقام عمل خواسته‌های مردم را تحقق بخشیم.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز پس از تجدید میثاق با بنیانگدار جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با گرامیداشت فرارسیدن سوم خرداد خاطرنشان کرد: سالروز پیروزی ملت در برابر تجاوز دشمن و آزادسازی خرمشهر با اراده حق توسط رزمندگان اسلام را به مردم و روح بلند امام خمینی(ره) تبریک می گویم.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز دوم خرداد گفت: بیست سال پیش در چنین روزی شاهد حضور بسیار تاثیرگذار مردم پای صندوق‌های رای بودیم.

اهم اظهارات ریاست جمهوری را به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه بخوانید؛

*امروز به محضر امام خمینی (ره) آمده ایم تا به ایشان گزارشی دهیم که مردم خوب ایران همانطور که ایشان پیش‌بینی کرده بودند عمل کردند؛ آمده ایم تا به محضر امام گزارش دهیم که همانگونه که ایشان فرموده بودند و باور داشتند قدرت حضور و مشارکت مردم ایران در همه جا می‌تواند گره‌گشا باشد.

*در انتخابات گذشته جای امام عزیز ما خالی بود، جای امام عزیز ما خالی بود که بعد از حدود 39 سال از پیروزی انقلاب شاهد حضور شکوهمند و بی‌نظیر مردم پای صندوقهای رای باشد.

*در انتخابات گذشته شاهد حضور 45 میلیونی مردم بودیم؛ در انتخابات روز جمعه بیش از 41 میلیون نفر آرای خود را به صندوق‌های رای ریختند و 4 میلیون نفر نیز در صف‌های اخذ رای ماندند و نتوانستند رای خود را به صندوق بیاندازند. حضور45 میلیونی مردم در انتخابات برای نخستین بار در تاریخ رقم خورد و ما امروز به محضر امام خمینی (ره) آمده ایم تا به ایشان بگوییم راهی که ایشان به ما آموخته اند را ادامه خواهیم داد.

*جمهوریت و اسلامیت نظام ثمره راه امام خمینی(ره) و انقلاب و یادگار بزرگ ایشان است؛ امام خمینی (ره) به ما یاد دادند که این انقلاب با مردم حفظ می شود و اگر این انتخابات‌ها، صندوقهای رای و حضور مردم پای این صندوق‌ها نبود امروز نمی‌توانستیم در برابر مشکلات، نظام و انقلاب را به خوبی حفظ کنیم.

*اماما تو اين راه را به ما آموختي و كلمه جمهوريت را به كار بردي. تو در نوفل لوشاتو شعار استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را سر دادي. كلمه جمهوري را تو به ما آموختي. اگر انتخابات و حضور مردم پاي صندوق آراء نبود نمي توانستيم در مقابل نقشه هاي دشمنان بايستيم. اگر به حضور مردم افتخار مي كنيم، او اين راه را به ما آموخت؛ او بود كه مي فرمود ميزان راي ملت است. 

*اماما! تو انقلاب عظيم اسلامي را به ثمر رساندي! در قطار انقلاب افراد مختلف، اقشار مختلف و سبك هاي زندگي مختلف بودند. اماما! بعضي ها تلاش كردند گروهي را از قطار انقلاب پياده كنند، اما امروز مردم تصميم گرفتند همه برگردند و سوار شوند. 
*اماما! تو به ما گفتي  همه با هم! اگر همه با هم باشيم معضلات و مشكلات را حل مي كنیم. ما معضلات مختلف داريم. مطمئنم با وحدت ملي و وجود خلف صالح شما آنها را حل خواهيم كرد. 

*اماما بعضي ها تلاش كردند گروهي را از قطار انقلاب پياده كنند، اما امروز مردم تصميم گرفتند همه برگردند و سوار شوند.
*سخني هم با آيت الله هاشمي رفسنجاني دارم؛ هاشمي كسي بود كه سال گذشته او براي اولين بار مرا تشويق كرد كه در انتخابات حضور يايم. او به من گفت چه كساني در انتخابات حضور پيدا مي كنند و وظايف سنگين روي دوش مرا گوشزد كرد. ياد آن هشت سالي كه در جبهه ها با هم بوديم و كنار هور قدم مي زديم بخير. هاشمي! من يادم هست كه ما ٩ سال در مجلس، ٨ سال در دولت و سالها در مجمع بوديم؛ تو عزت ايران را مي خواستي. 

*با حضور و مشاركت و نشاط مردم مسئوليت ما صد چندان شده است.اماما! تو در كنار مقربين الهي هستي. از روح مطهر پيامبر(ص) و ائمه بخواه كه از خدا بخواهند مشكلات پيش روي ملت و تبعيض هاي ناروا حل شود. *سخنی هم با آیت الله هاشمی دارم، آیت الله هاشمی همان کسی بود که سال گذشته، اولین بار او مرا تشویق کرد تا در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری شرکت کنم. او همان کسی بود که اگر چه میان ما نبود، ولی به خوبی این روزهای انتخابات را پیش بینی کرد. به من گفت که چه کسانی به صحنه انتخابات خواهند آمد و گوشزد کرد که امروز چه وظیفه بزرگ دینی و ملی و انقلابی بر عهده توست.

* "می خواهم به روح بلند هاشمی بگویم، ۸ سالی که با هم در جبهه و در کنار هم قدم می زدیم، روزهایی که با هم روبروی فاو بودیم، در قرارگاهها با هم بودیم و می دیدم برای امنیت و راحتی کشور و مردم و دفع تجاوز دشمنان چه می کردی، را به یاد دارم. هر جا می رفتیم و به مزرعه سرسبزی می رسیدیم، پیاده می شدی و می رفتی و آنجا را می دیدی و لذت می بردی و می خواستی همه ایران سرسبز شود".

* آیت الله هاشمی! یادم هست ۹ سال در کنار هم در مجلس بودیم، ۸ سال در دولت در کنار هم بودیم و سالها در کنار هم در مجمع تشخیص مصلحت بودیم؛ گواهی می‌دهم تو عزت و عظمت و پیروزی ایران و این ملت را در همه صحنه‌ها می خواستی. ملت ظلم هایی را که به خاطر تلاشهای تو برای انقلاب به تو شد از یاد نمی برد.

*امروز احساس می کنیم حضور، مشارکت، فداکاری و نشاط مردم بار مسئولیت ما را صد چندان کرده است. اماما، تو امروز در پیش مقربین الهی هستی. از آنها بخواه و از خدا بخواه که ما را در این راه سخت یاری کند.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668698

برچسب‌ها