مدیر کل فنی و حرفه ای لرستان :رشد قارچ گونه موسسات آموزش عالی  مسبب اصلی کاهش کیفیت آموزش است

صبح امروز نشست خبری مدیر کل فنی و حرفه ای استان لرستان با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل فنی و حرفه‌ای لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان- رحمان قلاوند گفت:برای رسیدن به توسعه پایدار باید آموزش را به عنوان زیر ساخت قرار دهیم.وی در این راستا با توجه به رشته پرطرفدار آی تی بیان داشت: رشته آی تی در عین حال یکی که از پر رغبت‌ترین رشته تحصیلی در سطح کشور است اما یکی از پر بیکارترین رشته‌های تحصیلی کشور نیز به شمار می رود؛ آی تی بالاترین نرخ بیکاری را دارد زیرا رشد قارچ گونه موسسات آموزش عالی سبب شده تا کیفیت آموزش پایین بیاید.
مدیر کل فنی و حرفه ای لرستان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین وزارت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در استان لرستان نیز این تفاهم نامه مبادله شده است که بر اساس آن آموزش چهار هزار فارغ التحصیل و دانشجو حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستور کار است.
وی در خصوص توسعه استعدادهای هنری استان خبر داد: برای نخستین بار چهار نفر از استان لرستان در رشته‌های جوش، طراحی وب، رشته نقاشی خودرو و کنترل صنعتی به عضویت تیم المپیاد ملی کشور درآمده‌اند که امیدواریم در کشور ابو ظبی و در بین کشورهای اسلامی نام لرستان و پرچم ایران را بالا ببرند.
قلاوند با بیان اینکه مراحل آموزش حوزه فناوری اطلاعات در شهرستان بروجرد مراحل نهایی را طی می‌کند، گفت: ما می‌خواهیم آموزش دانش آموختگان ما مبتنی بر سامانه سیار باشد.
وی تدوین سند مهارت را یکی از اقدامات انجام شده در فنی و حرفه ای استان دانست و تصریح کرد: برای نخستین بار سند مهارت آموزشی در سطح کشور و در استان لرستان ارائه شد که در این سند هر شهرستان متناسب با نیازمندی‌های آن آموزش های لازم را فرا می‌گیرند.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان لرستان به تدوین سند مهارت سال 96 اشاره کرد و اظهارداشت: اداره کل فنی و حرفه‌ای لرستان در سند مهارت آموزش 30 هزار نفر را بخش‌های دولتی و غیر دولتی تدارک دیده است.
وی افزود: برنامه مهارت استان که براساس بخش‌های مختلف اقتصادی صنعت خدمات، کشاورزی و فرهنگی تهیه شده است مجدد بازنگری می‌شود.
قلاوند با بیان اینکه در سند مهارت سال 96 هشت راهبرد و 35 سیاست آموزشی در 161 عنوان برنامه دیده شده است، عنوان کرد: در این سند 11 بخش عملیاتی و 23 زیر گروه در نظر گرفته دشه است.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان لرستان بیان کرد: در سند مهارت استان در سال 96 پیش بینی شده است در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جوامع عشایری پنج هزار نفر ساعت آموزش، در بخش دانشجویان در مراکز جوار دانشگاهی 140 هزار نفر ساعت، در جوامع روستایی 370 هزار نفر ساعت، در زندان و ندامتگاه 300 هزار نفر ساعت آموزش در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: در بخش سکونت گاه‌های غیر رسمی و حاشیه شهر هشت هزار و 250 نفر ساعت اموزش، در پادگان و آموزش سربازان 160 هزار نفر ساعت، در بخش صنایع معادن 60 هزار نفر ساعت، در صنوف و اتحادیه‌ها 40 هزار نفر ساعت، در شعب شهری 150 هزار نفر ساعت، در کاهش آسیب های اجتماعی 115 هزار و 961 نفر ساعت، در مراکز ثابت دو میلیون و 500 هزار نفر ساعت آموزش پیش بینی شده است.
قلاوند اظهارداشت: در مجموع برنامه‌ریزی شده اس تا شش میلیون نفر ساعت آموزش به اقشار مختلف ارائه شود که از این میزان سه میلیون نفر ساعت آموزش مربوط به بخش دولتی است.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان لرستان با بیان اینکه شورای توسعه مهارت در استان لرستان تشکیل می‌شود عنوان کرد: پیش نویس این طرح آماده شده است و پس از اصلاح لازم توسط استاندار لرستان جهت برنامه‌ریزی، نظارت و هدایت آموزش های فنی و حرفه‌ای در استان اجرا می‌شود.
وی ابراز داشت: در بحث کارت‌های مهارت حوزه صنعت و ساختمان نیز 64 هزار و 542 کارت صادر شده است.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان لرستان در خاتمه گفت: شورای توسعه مهارت جهت برنامه‌ریزی، نظارت و هدایت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان لرستان تشکیل می‌شود.
گفتنی ست: علی آشتاب مدیر کل اداره کار و رفاه اجتماعی نیز در نشست امروز حضور داشت و خبرنگاران ضمن گلایه از عدم تعامل کافی اداره کار با رسانه خواستار  برگزاری یک نشست اختصاصی با وی گردیدند.

 

 

 

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666913

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =