تولیت آستان قدس رضوی تلاش کرد در دومین مستند تبلیغاتی‎اش، چهره‌ای صمیمی از خود نشان دهد؛ او بارها با لهجه مشهدی سخن گفت و در حال خوش و بش با مردم نشان داده شد.

به گزارش خبرآنلاین، دومین فیلم تبلیغاتی سیدابراهیم رئیسی کپی آزادی از فیلم قالیباف بود. او نیز همچون نامزدی که امروز به نفع او انصراف داد، فیلمش را با اعتراضات مردم به دولت آغاز کرد و فیلمی نشان داد که سراسر بیکاری و فقر بود. در این فیلم بارها و بارها تجمعات کارگران و کارمندان نشان داده شد که معترض عدم پرداخت حقوقشان بودند. بی آنکه گفته شود کارخانه‎ها یا کارگاه های مورد اعتراض، مربوط به بخش دولتی بودند یا خصوصی.

رئیسی همچون قالیباف از زبان مردم از فقر و نداری آنها فیلم ساخت. مردمی که خود را بیچاره و بدبخت و بیکار معرفی می کردند. با تصویربرداری‎ای که بعضا صورت آنها را دفرمه نشان می‎داد. او در طول این فیلم تاکید داشت که برای مبارزه با اشرافیت آمده است.

سهامداران معترض به عدم بازپرداخت سود سهامشان نیز وجه مشترک دیگر فیلم های این دو نامزد مورد حمایت جمنا بود. رئیسی برای این بخش از فیلمش از تصاویر مردم معترض در حاشیه ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بهره برد. زنان و مردانی که می گفتند ثبت نامشان برای این بوده که صدای اعتراضشان را به گوش مسئولان برسانند. او در حالی از این افراد در فیلم تبلیغاتی اش استفاده کرد که بسیاری از مسئولان نظام از جمله دبیر شورای نگهبان و آیت الله مکارم شیرازی به ثبت نام افراد غیر موجه در انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرده بودند.

رئیسی هم همچون قالیباف خودش را منجی مردم مستضعف در این فیلم معرفی کرد. مردی که میان جماعت معترض می رود و دستوراتی برای رفع مشکلات آنها می دهد. پروژه های مختلفی را افتتاح می کرد تا از آلام مردم بکاهد.

البته رئیسی از این فیلم تبلیغاتی خود برای تجمع فردای حامیانش در مصلی نیز استفاده کرد و بارها در زیر نویس این فیلم از مردم برای حضور در این مراسم دعوت کرد.

رئیسی که معدود هنرمندانی از نامزدیش اعلام حمایت کرده اند در فیلمش از دو چهره هنری استفاده کرد. یکی سیروس میمنت که می گفت به دلیل بیکاری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بود و دیگری علی کاظمی که نقش بگوری را در سریال برره بازی می کرد! دو بازیگری که چندان شناخته شده نیستند.

او که گاهی با شال سبز در این مستند دیده شد، دوبار تاکید کرد که هیچ شغلی را به اندازه خادمی امام رضا دوست ندارد. او در بخش های پایانی مستندش، از محل کارش در حرم رضوی نماهایی را نشان داد. رئیسی در حرم با زائران خارجی خوش و بش می کرد و از واژه انگلیسی short‌ استفاده کرد.

«دولت تدبیر و امید دروغه، دروغه»،‌ « ابراهیم بت شکن، بت فساد رو بشکن» و «یک اختلاس کم بشه، مسکن مهر حل می شه» از شعارهایی بود که در این مستند پخش شد؛ در کنار اینها روحانی را به گونه ای نشان می داد که می گوید نمی توان مشکل اشتغال را حل کند.

رئیسی در این مستند دو بار به صورت تلویحی وعده داشتن وزیر زن را مطرح کرد. یک بار از طرف یک کاندیداهای زن ریاست جمهوری و بار دیگر، خودش این موضوع را مطرح کرد. او به دیالوگی با یک رئیس جمهور اشاره کرد که حسن روحانی را به ذهن متبادر می کرد. او به نقل از آن رئیس جمهور گفت که از رئیسی خواسته برود و به آیت الله یزدی بگوید دختر خانمشان را به عنوان وزیر دادگستری معرفی کنند تا هم مشکل آیت الله یزدی حل شود و هم مشکل شعاری که این رئیس جمهور داده است! رئیسی از این وضع برای تحقق وعده ها انتقاد کرد.

مسکن مهر یکی دیگر از موضوعاتی بود که او در این مستند بر آن تکیه کرد و طوری نشان داد که همه مردم خواستار این مسکن هستند و دولت آن را دریغ می کند. در این بخش علی نیکزاد، وزیر مسکن دولت احمدی نژاد و رئیس ستاد رئیسی، ابتدا به زبان ترکی حرف زد و سپس به فارسی از مسکن مهر دفاع کرد. رئیسی وعده داد که تا پایان سال جاری مسکن مهر تحویل مردم شود.

گفتنی است درباره سابقه قضایی رئیسی در این مستند سکوت شده بود.

27213

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665981

برچسب‌ها