۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴

محمد جواد ظریف عصر امروز در مراسم "ایران فرهنگی در جهان امروز" که دومین نشست اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان دولت یازدهم بود شرکت و سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بخش هایی از اظهارات ظریف بدین شرح است:

امروز روز فردوسی است. من این بیت از شاهنامه را بسیار دوست دارم:

بکوشید و نیکی به کار آورید
چو دیدید سرما بهار آورید

مردم سرمای تحمیل شده بر خود را با حضور، مشارکت و انتخاب شایسته شان برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات ۹۲ به بهار تبدیل کردند.

آن سرما سرمای تحریم نبود. ایران سعدی و فردوسی را با ۷ قطعنامه فصل هفتمی منشور ملل متحد تهدید معرفی کرده بودند.

سی و اندی سال آمریکایی ها تلاش کردند به این هدف در جنگ ایران و عراق و تسخیر لانه جاسوسی و موضوع هسته ای برای چندین سال برسند اما شکست خوردند. اما به دلیل بی تدبیری دولت های قبل چهره ای از ایران ساختند که اصل قانون مجازات ایران دیگر مطرح نبود، بلکه همکاری با ایران به از بین رفتن حیثیت برای کشورهای دیگر تبدیل شده بود.

این شرایط باید تغییر می کرد. به این شرایط تهدیدها و فشارهای اقتصادی را هم اضافه کنید. اما مردم با حضور در انتخابات وضعیت را تغییر دادند و با مشارکتی که روز جمعه شاهدش خواهیم بود، مردم پای صندوق های رای می روند.

نرمش قهرمانانه در ماجرای برجام بزرگترین راهگشای کار ما بود که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد. بعد از آن رئیس جمهور بود که احاطه به موضوع داشت، تلاش کرد و از خود مایه گذاشت.

در تصویر دروغین ایران هراسی که خوشبختانه امروز فروریخته است اما دشمنان هزینه و تلاش می کنند تا آن را به گونه ای دیگر بازآفرینی کنند، ما خدمتگزاران سیاست خارجی دست نیاز به سمت هنرمندان دراز می کنیم. آن ها می توانند فرهنگ گفت و گو و مدارا را به دنیا ارائه کنند.

فیلم، موسیقی، تئاتر، نقاشی و... بهترین نمود و نماد واقعیت ایران است. شکست ایران هراسی نیازمند هنر هنرمندان و حضورشان در صحنه بین المللی است.

افتخار می کنیم ایران برنده اسکار است. افتخار می کنیم فیلم های اصغر فرهادی و عباس کیارستمی در دنیا مطرح است. افتخار می کنیم صدای استاد شجریان در دنیا طنین انداز می شود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =