حاصل مناظره‌ها چه بود؟ تصمیم‌گیری یا سرگردانی؟

مناظره سوم هم تمام شد ولی چیزی بر معرفت ما در مورد نامزد های انتخاباتی نیفزود. من شخصا مدتها پس از مناظره ها فکر کردم که خوب حاصل کار چی شد دیدم یک سری اتهام های بدون پاسخ کافی نثار یکدیگر کردند

چیزی قابل قبول دستگیر مخاطبان نشد. این یا اشکال در شکل مناظره است و یا مربوط به توانایی نامزد ها. البته وقتی شورای نگهبان این افراد را تایید می کند معنایش این است که صلاحیت های اولیه همه را قبول دارد یعنی این ها آدم های دروغگو نیستند تخلف مالی ندارند.

مدیر و مدبر و رجل سیاسی اند. بنابراین اتهام دروغگویی و خیانت کاری به هم به نظر نمی رسد چندان وجهی داشته باشد. البته ممکن است بعضی مطالب درست باشد که هست ولی اگر به برنامه انتخابات امریکا نگاه کنیم ما هم چیزی کم نگذاشتیم. ضمن اینکه همه افراد درگیر به نوبه خود در افشای اسرار کشور و سیاه نمایی سهیم بودند. مگر اینکه بگوییم شورای نگهبان وظیفه خودش را درست ا نجام نداده باشد. چرا البته اگر درحین ارائه کار دچار تخلف و یا تناقض گویی شوند قابل ایراد است. این افراد باید برنامه ارائه دهند آنهم نه کلی گویی و نه نقطه ای به این معنا که روی یک قشری تمرکز کنند و بقیه را فراموش کنند.

برنامه یعنی نگاه همه جانبه به مسائل کشور اگر به محرومان توجه می شود از سیاست خارجی هم بایدغافل نباشد ،اگر تولید و اشتغال را راه می اندازد باید بگوید از چه ساز و کار های شدنی استفاده میکند و این را مخالفان به بحث و نقدبگذارند. البته اگر هر برنامه را تیم های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی هم نقد می کردند و آنها و یا مدافعانشان پاسخ می دادند هم می توانست راهگشا باشد.

ضمن اینکه تیمی که به کار می گیرند هم می تواندخیلی سوالات را پاسخ گوید. این اتهام زنی و بر چسب زنی جز مردم را که منتظر بهره مندی از این مناظرات هستند را گیج تر کند مشکلی را حل نمی کند. من برنامه های اختصاصی شان را مفید تر از مناظره یافتم. البته دولت مستقر دست بالاتری در ارائه آمار و اطلاعات دارد زیرا که همه امکانات در اختیار اوست و شاید دیگر نامزد ها نتوانند همانند او از اطلاعات بهره ببرند و عوامل اجرایی هم جرات نکنند اطلاعاتی را در اختیار بگذارند.

البته ضرری هم که می بیند و یا شاید منفعت، کارکرد چند ساله او ست. البته جالب بودکه بعضی ها که برنامه رقیب را نفی می کردند و ناشدنی می دانستند خودشان بعدا به گونه ای دیگر و با نامی دیگر جزو برنامه خودشان قلمداد کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RU ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    0 0
    نتیجه که هیچکدام برای طرح راه آینده تلاشی نکرده بلکه بطور جناهی بدنبال تخریب یکدیگر بودند ومردم بار دیگر مجبور به آززمایشی دیگرند