ایلنا نوشت: در حالی که هنوز تا شروع همایش حامیان روحانی در ورزشگاه آزادی زمانی باقی مانده است اما هواداران دولت تدبیر و امید پشت درب‌های آزادی منتظر راه‌یابی به داخل ورزشگاه هستند.

حامیان روحانی ساعت‌های باقی‌مانده تا باز شدن درب‌های ورزشگاه آزادی را با خواندن سرو یار دبستانی و سردادن شعارهایی در حمایت از روحانی سپری می‌کنند.

حاضران در این مراسم با استفاده از شال‌ها و دستبندهای سبز و بنفش حمایت خود را از روحانی اعلام می‌کنند.

جمعیت حاضر در پشت درب‌های ورزشگاه آزادی از ساعت ۱۵ وارد سالن ۱۲ هزار نفری شدند.

حضور چشم‌گیر هنرمندان و ورزشکاران در این جمع حامیان روحانی نیز از نکات قابل توجه همایش امروز است.

الهام‌پاوه‌نژاد، داریوش کاردان، کامران تفتی، حسین زمان، سامان مقدم، کیومرث پوراحمد، باران کوثری، لیلی رشیدی و علی قربانزاده و زهرا نعمتی و آرش میراسماعیلی از جمله این افراد هستند.

شعارهایی همچون «درود بر روحانی سلام بر خاتمی»، «روحانی زنده باید، خاتمی پاینده باد» و«روحانی روحانی حمایتت می‌کنیم»،«سلام بر هاشمی درود بر روحانی» از سوی حاضران در سالن شنیده می‌شود.

جمعیت حاضر به صورت هماهنگ سرود یار دبستانی را با یکدیگر زمزمه می‌کنند.

محسن آرمین و سعید شریعتی، فرید موسوی، مرضی بانک، زهرا اشراقی، مهرعلیزاده و میرلوحی هم از فعالان سیاسی حاضر در آزادی هستند.

داریوش کاردان در ابتدای این مراسم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: امروز هیچ گزینه دیگری جز حضور در اینجا نداشتم. دوباره ایران دوباره ایرانی تا ۱۴۰۰

او ادامه داد: به همه می‌خواهم بگویم بیرون از اینجا با آرامش و مثل دکتر روحانی متین و معتدل صحبت‌مان را نه با فریاد بلکه با رای‌مان در هفته آینده خواهیم گفت.

حسین زمان نیز دیگر هنرمندی بود که عنوان کرد: من هنرمندی هستم که ۱۵ سال در حصر هنری هستم امروز آمده‌ام به امپراطوری دروغ و تزویر نه بگویم و دورد می‌فرستیم به سید جلیل القدرمان سید محمد خاتمی.

زهرا نعمتی قهرمان المپیک هم با حضور در ورزشگاه آزادی گفت: سلام به ایرانی که در آن زنان و مردان از فرصت برابر برخوردارند. من زهرا نعمتی به عنوان قهرمان پارالمپیک و اولین زن ایرانی که به مدال طلا دست پیدا کرده به شما می‌گویم من تصمیم گرفته ام برای رسیدن به هدفم همه وجودم را بگذارم. از مردم می‌خواهم اگر می‌خواهند مسیر توسعه را ادامه پیدا کند روز جمعه در خانه نمانند چون در غیر این صورت خودشان را سرزنش می‌کنند امروز اگر می‌خواهیم شاهد تداوم توانمندی زنان سرزمین‌مان باشیم تنها راه آن رای دادن است.

پوراحمد نیز تاکید کرد: می‌خواهم به شما یادآوری کنم انتخابات شورای شهر را موقع رای دادن فراموش نکنید. من به لیست امید رای می‌دهم. شورای شهر پیشین افرادی را داشت که احمدی‌نژاد را شهردار کردند.

فرید موسوی با شعار درود بر روحانی گفت: دوستان در انتخابات ۹۴ پای صندوق رای بودید و مجلس امید را ایجاد کردید امروز همه با هم ۲۹ اردیبهشت راهمان را تثبیت خواهیم کرد دوباره برای ایرانیان تداوم امید و عقلانیت را همراه با روحانی به ارمغان می‌آوریم.

کاردان قبل از دعوت از علی منصوریان برای سخنرانی گفت: قرمز و آبی نداریم. الان وقت بنفش است.

علی منصوریان گفت: امروز آبی و قرمز دور هم جمع شدند رنگ ارغوانی درست شده است. امیدوارم آبی و قرمز از آقای روحانی حمایت کنند.

شمس سرمربی تیم فوتسال نیز تاکید کرد: درود بر روح پر فتوح حضرت آیت الله هاشمی و درود بر آن ممنوع‌التصویری که در قلب ما جای دارد. آن سفر کرده که صد قافله دل همره است هر کجا هست خدایا به سلامت دارش. درود بر کسی که امروز آرامش و امنیت را در کشور جاری کرده و همه ما ۲۹ اردیبهشت به دکتر حسن روحانی رای می‌دهیم. من به عنوان نوکر مردم ایران از کسانی که قصد رای دادن ندارند تقاضا می‌کنم با شعار ۱۱+۱ همه را به پای صندوق بیاوریم تا تکلیف چهار ساله بعدی را یک سره کنیم.

لیلی رشیدی عنوان کرد: روزنامه کیهان به ما گفته بود در سیاست دخالت نکنید چون بویی از سیاست نبرده‌ایم. اما ما دلمان برای ایران می‌تپد برای همین همه را دعوت می‌کنیم به روحانی رای دهند من مطمئنمجامعه ایران هنوز آنقدر از آرمان تهی نشده که با وعده پول رای بدهند. آقای روحانی منتظریم تا ممنوعیت‌هایی که هیچ پایه و اساسی ندارد برداشته شود. آقای روحانی آقای ظریف هم باید چهار ساله بعد باشد.

امیر حسین رسمتی: ما امروز آمدیم که بگوییم پشت آقای روحانی هستیم. ما برنگشتیم و برنمی‌گردیم.

محمد پنجعلی پیشکسوت فوتبال هم گفت: راه اصلاحات ادامه‌ دارد و ما خسته نمی شویم. درود بر روحانی!

سروش صحت: دوباره ایران و دوباره تکرار حماسه.

سحر دولتشاهی هم با حضور در ورزشگاه آزادی تاکید کرد: من از اینجا ورزشگاهی که دختران بسیاری آرزو دارند فقط یک بار از حق حضور در آن برخوردار باشند با شما درباره آزادی صحبت می‌کنم. بر آزادی سلام می‌کنم. جناب رییس‌جمهور سال‌های تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها و سیاست خانه‌نشینی زنان و نگاه‌های امنیتی بر زنان را فراموش نکرده‌ایم. من فراموش نکردم شما در چنین فضایی با وعده‌هایی از جنس عدالت جنسیتی آمدید. شما به ما وعده ایجاد فرصت‌های شغلی برابر و قول بازنگری در قوانین مدنی را دادید. آقای رییس‌جمهور منشور حقوق شهروندی روبه‌روی ماست. ما اعتقاد شما به وعده‌هایتان را باور داریم. در راس سیاست‌های شما فاصله از سیاست انکار و سرپوش گذاشتن بر آسیب‌های اجتماعی است ما مطالبات فراوانی داریم آمده‌ایم شما را در پیمودن این راه سخت همراهی کنیم. ما به عقب باز نمی‌گردیم.

لاله اسکندری: زنده باد اصلاحات. سعی کنید رای‌های خفته را بیدار کنید.

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =