بودجه نویسی صحیح مانع فساد در مدیریت شهری است

اقتصاد دان مطرح تبریزی گفت: از طریق بودجه بسیار ساده می توان مقابل انحراف را گرفت، بودجه نویسی صحیح روش اصولی نظارت و مقابله را انحراف و فساد است.

محمدباقر بهشتی، در همایش فعالان و نخبگان فرهنگی اجتماعی حامی پویش گفت: در کشور ما سازمان برنامه و بودجه به عنوان دستگاهی که می توانست مقابل انحراف و فساد را بگیرد منحل و با انحلال این سازمان تخطیهای اقتصادی آغاز شد.
وی افزود: در شورای شهر کارهای مثبت بسیاری می توان انجام داد به شرطی که کسانی که وارد شورا می شوند اولا صادق و صالح و دوم کاربلد باشند.
نماینده دور اول شورای شهر تبریز، تصریح کرد: شهر فقط ساختمان نیست، شهر مجموعه ای از فرهنگ هاست که نیاز به نگاهی جامع و بی طرف دارد.
وی اضافه کرد: کار فرهنگی درست حرف زدن، درست رفتار کردن، درست و با وجدان و مسئولیت پذیرانه و اخلاق مدار زندگی کردن است.
کاندیدای پنجمین دوره شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه سلامت یعنی کسی بر سر پست باشد و سالم بماند، یادآور شد: شورای اول مجموعه سالمی بود، مفتخرم که در سلامت شورای اول نقش داشتم، در آن دوره روش بودجه نویسی را ترویج و سیستم جدید بودجه نویسی را در تبریز راه انداختیم، دیگرکلانشهر ها از جمله تهران نیز از این آیین نامه استفاده کردند.
وی ادامه داد: علاوه بر این بودجه اسمی را راه انداختیم یعنی به نام تک تک کارکنان شهرداری بودجه تصویب شد، حسن این کار این بود که اگر اسم کسی در این بودجه درج نمی شد امکان پول پرداخت کردن به او وجود نداشت یعنی امکان نداشت در میانه سال کسی بر حسب سلیقه شخصی یک یا چند نفر را جذب کند.
استاد تمام اقتصاد دانشگاه تبریز، با بیان اینکه از طریق بودجه اسمی تمام مسائل پارتی بازی و جذب مازاد نیرو حل شد، گفت: در خود بودجه نیز بعد از تصویب بودجه جاری، عمرانی، تصویب پروژه ها و ... انواع ابزارهای نظارتی وجود دارد.
دکتر محمدباقر بهشتی تاکید کرد: از مردم عزیز و فهیم تبریزی می خواهم هر 600 نفر کاندیدا را شناسایی، عملکرد و برنامه هایشان را بررسی کنید به نفر سالم رای بدهید، در رای دادن به دو سوال جواب دهید به چه کسی و چرا رای می دهیم.
استاد دانشگاه تبریز، ادامه داد: در روز 29 اردیبهشت پای صندوق های رای برویم، میدان را برای نااهلان و فرصت طلبان خالی نکنیم، رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که مسیر طی شده را ادامه داده و نارسایی ها را اصلاح کند نه کسی که باز کشور را به سراشیبی بازگرداند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =