۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

این روزها نمایشگاه بهزاد بزرگی در گالری والی با عنوان «دختران سرزمین فیروزه»، برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نگارگری ایرانی ویژگی خود را در ابعاد کوچک، ریزه‌کاری‌ها و تکنیک قلم‌گیری مستتر کرده و برای هر بیننده‌ای جدا از ابعاد زیبایی‌شناسانه‌اش، توجه به تکنیک را به رخ می‌کشد. اما کافی است در این روزها سری به گالری والی بزنید تا بر دیوارهای آن نوعی نگارگری معاصر را جدا از ویژگی‌های نگارگری ببینید.

آثار تازه‌ترین نمایشگاه بهزاد بزرگی با نام «دختران سرزمین فیروزه» از لحاظ بصری وام گرفته شده از محتوای نگارگری ایرانی هستند اما از لحاظ تکنیک و توجه به ارائه اثر هنری جلوه‌ای متفاوت دارند.
بهزاد بزرگی که از 9 سالگی نگارگری کرده و از شاگردان استاد محمد تجویدی است، این روزها پس از 36 سال فعالیت در عرصه نقاشی ایرانی آثاری را در شکل و محتوایی معاصر در گالری والی ارائه داده است.
بوم‌های بزرگ، فیگورهایی در زمینه‌های انتزاعی، تجلی نقاشانه از خطوط و رنگ‌های برانگیزاننده شاخصه‌های آثار این هنرمند است؛ او آگاهانه از فرم‌های شناخته نگارگری فاصله گرفته و به جای شاعرانگی، آرامشی معناگرایانه را در محتوای درونی آثارش تسری داده است.
نمایشگاه نقاشی‌های  بهزاد بزرگی با عنوان «دختران سرزمین فیروزه»  تا 26 اردیبهشت در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک 72 میزبان علاقمندان به هنر است.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =