استاندار گیلان در بازدید از مراحل اجرای طرح روستای بدون بیکار در چوکام خمام گفت : پرداخت تسهیلات صندوق کار آفرینی و امید در گیلان سه برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ، دکتر محمدعلی نجفی در بازدید و افتتاح پروژه‌های الگویی اقتصاد مقاومتی در روستای چوکام و آیین افتتاح نخستین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال و دستاوردهای تولید بخش خمام با تبریک فرا رسیدن ایام ولادت حضرت امام زمان (عج) و ابراز خرسندی از حضور فرزندان شهید در مسند بخشدار خمام و مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید استان اظهار داشت : جزو افتخارات بنده است که توانستیم از وجود تعدادی از فرزندان معظم شهدا بهره گیریم.

استاندار گیلان با قدردانی از تلاش‌های خوب صورت گرفته در صندوق کار آفرینی امید اظهار داشت : الحمدا... آمارهای ارائه شده از مراجع رسمی حاکی از رشد و پیشرفت استان و کشور در بخش‌های مختلف و اقدامات خوب در دست اجرا می‌باشد. استاندار گیلان از رشد 3 برابری اعطای تسهیلات صندوق کار آفرینی امید به متقاضیان استان گیلان در دولت یازدهم خبر داد و افزود : با تلاش‌های خوب صورت گرفته تسهیلات اعطایی این صندوق به کار آفرینان از 55 میلیارد تومان دولت قبل به 168 میلیارد تومان در دولت یازدهم افزایش یافت.

وی با بیان اینکه صندوق کار آفرینی امید اقدامات ارزشمندی را در راستای اشتغالزایی انجام داده است افزود : متأسفانه در این روزها عده‌ای که می‌خواهند زودتر به مقاصد خود برسند دیگران را مورد هجمه قرار داده و بی معرفتی می‌کنند. دکتر نجفی گفت : موفقیت‌های بدست آمده در بخش اشتغال ، حاصل تلاشگرانی همچون شما عزیزان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در سال‌هایی واردات بی‌رویه در کشور صورت می‌گرفت و امروز خوشبختانه عکس و جلوی آن گرفته شده است افزود : میزان 25 میلیارد دلار واردات قاچاق در هر کشوری موجب بیچارگی آن دولت خواهد شد اما خوشبختانه دولت یازدهم در طی 3 سال و اندی توانست این رقم را به 12 میلیارد دلار کاهش دهد. وی با بیان اینکه امروز حسب تأکیدات رهبر معظم انقلاب و اهتمام دولت واردات قاچاق به نصف کاهش یافته است تاکید کرد : باید این روند ادامه یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بسیار خرسندیم که کشور در ریل تولید و ساماندهی اقتصاد در حال حرکت است افزود : دولت تدبیر و امید توانست تورم بیش از 40 درصدی را تک رقمی کرده و رشد اقتصادی منفی 6 درصد کشور در سالهای گذشته را به 8 درصد افزایش دهد. استاندار گیلان با یادآوری واردات 2 میلیون و 500 تا 2 میلیون 900 هزار تنی برنج در دولت گذشته اظهار داشت : مشخص است که با واردات چنین مقداری برنج ، کمر کشاورز شکسته خواهد شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه زمانی که چای را به قیمت ارزان خریداری کنیم آن باغات تبدیل به ویلا می‌شوند افزود : خوشحالیم که در طی 3 سال ونیم باتوجه به اقتصادی شدن محصول چای 4 هزار هکتار از سطح زیر کشت این محصول احیاء شد. استاندار گیلان با اشاره به برگزاری کمیسیون اقتصادی ایران و آذربایجان و ایران و روسیه پس از 11 سال در دولت یازدهم اظهار داشت : الحمدا... اکنون فضای بیرون و داخل در جهت توسعه و شکوفایی مهیا است. وی افزود : بایدهمه در کنار هم برای مردم خدمت کنیم.

استاندار گیلان همچنین دستور تعریض محور خواچکین به پیربازار را به معاون عمرانی استانداری و مدیر کل راه و شهرسازی صادر کرد. دکتر نجفی همچنین با اشاره به تصویب کلیات پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان امور اداری و استخدامی کشور درخصوص اصلاح مقررات دهیاریها متضمن ساز و کارهای لازم برای احتساب سنوات خدمت دهیاران برای استخدام در دستگاههای دولتی، شهرداریها و تأمین اجتماعی و امنیت شغلی آنان گفت : معاون هماهنگی امور امور عمرانی استانداری موظف به پیگیری اجرای مناسب این مصوبه است.

کارگاه تولید پوشاک با اشتغال 18 نفر و تسهیلات اعطایی 500 میلیون ریال، کارگاه پشتیبان قالیبافی با اشتغالزایی 5 نفر با تسهیلات اعطایی 500 میلیون ریال، طرح زمین چمن مصنوعی فوتبال با اشتغال 2 نفر با تسهیلات اعطایی 500 میلیون ریال، کارگاه تولیدات MDF با اشتغال 4 نفر با تسهیلات اعطایی 500 میلیون ریال، مرکز ترک اعتیاد با پذیرش 50 نفر با تسهیلات اعطایی 1000 میلیون ریال از جمله طرح‌هایی بود که استاندار گیلان امروز از آن بازدید و یا افتتاح کرد.

 

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =