دو قطبی شدن جامعه، نکته‌ای بود که ناصری، شهردار تهران را عامل ایجاد این دو قطبی در انتخابات می‌دانست و در مقابل سلیمی نمین، معتقد بود که روحانی در زمین دو قطبی سازی عمل می‌کند و البته احمدی‌نژاد را برای ایجاد دو قطبی هنرمندتر دانست.

به گزارش خبرآنلاین؛  مناظره آنلاین خبرگزاری خبرآنلاین با حضور عباس سلیمی نمین فعال و روزنامه نگار اصولگرا و عبدالله ناصری فعال و روزنامه نگار سیاسی اصلاح طلب در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین در حال برگزاری است.

بخش‌هایی از این مناظره به سمت موضوع تلاش برخی از کاندیداها برای دو قطبی کردن جامعه، رفت که سلیمی نمین، رئیس جمهور را عامل دو قطبی سازی می دانست، در مقابل ناصری با مخالف با این نگاه، قالیباف را شروع کننده دوقطبی سازی، معرفی کرد.

سلیمی نمین:اینکه من گفتم احمدی نژاد هنرمندتر در دو قطبی کردن جامعه است، چون دیدیم، آقای احمدی نژاد سال 87 به حرف رهبری که گفتند اسم از افراد نبرید گوش نداد ،چون میخواست حتما جامعه را دو قطبی کند. آقای احمدی نژاد میخواست هر پدیده ای را تبدیل به منازعه کند. آقای روحانی اهل دعوا هم هست اما هنر احمدی نژاد در دوقطبی کردن ندارد. منتقدین آقای روحانی همه را زیر خط فقر می دانند...

سئوال: این را که آقای قالیباف میگوید؟

سلیمی نمین: این براساس آمار دولت است، منتقدین روحانی بر کارهای دولت تاکید کردند، برجام را گفتند خوب است اما نقدهایی هم دارند، این نشان میدهد که نمیخواهند دو قطبی کنند،اینکه منتقدین روحانی را دیو تصویر سازی نمی کنند، همین است، آیا اصلاح طلبان و روحانی یک خدمت برای قالیباف قائل هستند، حتی نسبت به پل صدر جوری برخورد می کنند که کاری نکرده است، حاضر نیستند یک خدمت رقبای خود را به رسمیت بشناسند. کسی که مخالف خود را به رسمیت می شناسند نمی خواهد در زمینه دو قطبی عمل کند. آقای جهانگیری در مناظره اول گفتند که تو شهردار هستی و اندازه دهانت حرف بزن که این شیوه های تحقیر آمیز بود. قطعا روحانی درمسیر قطبی کردن انتخابات برآمد و تصورش بود که از این طریق می تواند احساسات را برانگیزد. من با توجه به حرفای آقای ناصری این را میگویم که وزیر کشور بدون هماهنگی در جلسه کمیسیون نظر بر زنده نبودن مناظرات را می دهد؟ حالا من کاری ندارم برخی از اظهار نظرها مانند برادر رئیس جمهور که مناظره ها باید زنده نباشد. اما اینکه وزیر کشور را گفته است، جای سئوال دارد. دولت دنبال این بود که رئیس جمهور در مناظره ها شرکت نکند.

ناصری: رهبری گفتند که ما انتخابات امن و پر شور میخواهیم این خط روشنی است، ما تجربه کار رسانه و تاثیر کار رسانه بر افکار عمومی جامعه ای که حزب به معنای مدرن ندارد، داشته ایم، شما باید راهکارهایی را ابداع کنید که آن جامعه به آن هدفی که رهبری اشاره میکنند، برسیم. آن تصمیم نهایی که در کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخاباتی گرفته شد، وزیر کشور نبود، بلکه نماینده وزیر بود، فردی که دولت منتقد بود چرا وزیر این فرد را به عنوان نماینده انتخاب کرد. جامعه ما نشان داده است که در انتخابات ریاست جمهوری، جامعه دو قطبی می شود.


سئوال: ایشان- آقای سلیمی -معتقدند بیشتر آقای روحانی این کار را کردند؟

ناصری: طبق حرف آقای سلیمی چیزی که به دو قطبی کمک کرد، آقای قالیباف بود، جامعه 4 درصد و 96 درصد را که گفت؟ من قبول دارم که بیشتر منابع بانکی دست عده خاصی است، اما اینکه شما بخواهید جامعه را در هنگام انتخابات به 96 درصد و 4 درصد تبدیل کنید، این یعنی شما جامعه را دو قطبی کردید، آقای روحانی پاسخ آن را داد، ایشان به این سمت در مناظره اول نرفت که بخواهد جامعه را به سمت دو قطبی تحریک کند.

خدا آن روز نیاورد، من اگر رئیس جمهور شوم، معتقدم که قالیباف بهترین نیرو برای وزارت مسکن وراه است، من میگویم که در اینکه قالیباف مدیر قوی اجرایی است شکی نیست شاید مشابه ایشان در کشور کم است، اما بزرگترین مشکل ایشان این است که هر جا بودند، بسیار قانون گریز بودند، ایشان در پلیس و شهرداری فعالیت های مفیدی کردند و سه هزار بنز را وارد کردند اما بدون مجوز دولت این کار را کرد، عوارض گمرکی نمی خواست بدهد، دولت تشکیل داد و نهایت رهبری دستور دادند و اما آقای قالیباف کار غیرقانونی خود را کرد.

اینکه آقای قالیباف خدماتی در دوره 12 ساله انجام داده است کتمان نمیکنم اما ما میخواهیم در مورد توانمندی برای ریاست جمهوری صحبت کنیم که توانمندی دارد یا نه؟

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =