مناظره آنلاین در کافه خبر/انتقادبادامچیان به نامزد پوششی/ الویری: اگرروحانی رد می‎شد چه می‎کردیم؟/ 2

ادامه مناظره نماینده های دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا در خبرآنلاین در حال برگزاری است؛ الویری و بادامچیان بارها با یکدیگر در این مناظره شوخی کردند.

در ادامه مناظره اسدالله بادامچیان و مرتضی الویری این موضوع مطرح شد: «اتفاقی که در مناظره ها می افتد این است که برخی کاندیداها و به طور مشخص آقای روحانی و آقای جهانگیری، با انتقاد از دولت قبل برنامه ها و سخنان خود را پیش می برند و منتقدان می گویند شما باید براساس عملکرد این چهار سال کار خود را پیش ببرید. شما این روش را درست می دانید؟»

الویری:‌ مثال ساده بزنم ‌فرض کنید فردی می خواهد برجی را که همه زیربناهای آن آماده است بسازد ولی فرد دیگری می خواهد در زمین سراشیب و در جایی که امکانات نیست برجی بسازد، اگر بعد از صرف زمان مشخصی از آنها بازخواست کنیم که ساخت برج تو دو برابر طول کشیده است، ‌می گوید من در شرایط سختی کار را تحویل گرفتم. عین این شریط برای آقای روحانی وجود دارد و او اگر نگوید در چه شرایطی تحویل گرفته، عملکرد خود را ناقص ارائه داده است. رشد اقتصادی منهای 6.8درصد، تورم بالای چهل درصد، منشور فصل هفتم سازمان ملل و... را در نظر بگیرید، با وجود اینها کارنامه آقای روحانی موفق است.

بادامچیان: من کلا با تخریب مخالفم، آقای الویری با تخریب شروع کرد. از آقای میرسلیم تا قالیباف و... را تخریب کرد. مثال های آقای الویری هم برج و هتل است...

الویری: از این پس از حجره مثال می زنم!

بادامچیان:‌ من چهل و خورده ای سال است که کسب نمی کنم! قبلش هم بابام پولدار نبود. اما برای تخریب من از بازار می گویند.

خبرآنلاین:‌ شما هم گفتید برج ساز...

بادامچیان:‌ می گویم هر دولتی با شرایطی آمده است. هیچ دولتی نمی خواهد کارش بد باشد. نقد عملکرد با تخریب فرق می کند. معتقدم در این مناظره ها دو نفر از طرف دولت حضور دارند آنها در خوب و بد با هم شریک هستند. من می توانم نقد داشته باشم چرا معاون اول نامزد شده است. این نقد است و غیر تخریب است. اگر معاون اول نامزدي جدی برابر با نامزدي رئیس جمهور آمده است؛ حقش است که کاندیدا شود. انتخابات را با کار نمایشی شروع نکنیم. اما اگر آقای جهانگیری برای کمک به رئيس جمهور آمده است. اين مساله بیانگر آن است که دولت آقای روحانی قابل دفاع نیست و کسی را براي کمک به آن آورده است. این اجحاف به چهار نفر دیگر است. آنها 50 دقیقه و بقیه 25 دقیقه فرصت دارند. با مردم بايد صادق باشيد.

خبرآنلاين: شما تصور کنيد که آقاي جهانگيري نمي آمد؛ آنوقت 5 نامزد به تخريب آقاي روحاني مي پرداختند....

الويري: دقيقا من هم همين را مي خواستم بگويم. وقتي حق شماست که با 3 نامزد بياييد، حق ما هم هست که چند نامزد داشته باشيم.

بادامچيان: آقايان بيايند صادق باشند و عملکردشان را بگویند. این ها صحیح نیست که همدیگر را دروغگو بدانند. اگر حزب موتلفه نامزد معرفی کرده برای انتخابات آرام است و در هر دو مناظره در نهایت اخلاق حرف هایش را زده و تخریب نکرده است. حتی زمانی که به آقای روحانی گفت شما این عبارات را خطاب به مخالفتان به کار برده‎اید؛ نقد بود. پیشنهادم این است که آقای الویری به صورت متعصب از کاندیدایی که نزدیک به جریان او است سخن نگوید.

الویری:‌ من نقطه اشتراکم را با آقای بادامچیان پیدا کردم که مواضع آقای میرسلیم است!

در مورد نامزد پوششي بايد بگويم که در طول تاریخ جمهوری اسلامی از این نوع نامزدهای پوششی زیاد داشته ایم. زمانی آقای شیبانی آمد و رقیب رهبر انقلاب شد یا در زمان دولت اصلاحات وزیر خاتمی رقیب او در انتخابات شد؛ حتی کسانی همچون آقایان جاسبی و عسگراولادی هم کاندیدا شدند در حالیکه معلوم بود نیامده اند تا آخر بماند.

آقاي جهانگیری به دلیل وجود شایعات درباره ردصلاحیت آقاي روحانی به صحنه انتخابات آمد. اگر روحانی ردصلاحیت می شد آن موقع دست ما خالی می ماند و به همین خاطر آقاي جهانگیری کاندیدا شد. در این باره هم منع قانونی هم وجود نداشت و ندارد و این عدم صداقت نیست.

بادامچيان: در مناظره ها از طرف دولت دو نفر هستند و این اجحاف به حق دیگران است. این درست نیست که  دو نفری که با هم در خیر و شر این دولت شریک بوده اند از یک ساعت استفاده کنند و بقیه نیم ساعت! اگر جهانگیری به عنوان منتقد آمده بود و می گفت من برنامه های روحانی را قبول ندارم یک حرفی است اما اگر نمایشی آمده است؛ درست نیست. گویی روحانی نیازمند کمک است و خودش نمی تواند از خودش دفاع کند.

در مساله ای که مربوط به شهید رجایی و رهبری است باید بگویم که با توجه به درگیری هایی که در ان زمان درباره منافقین وجود داشت این بود که اگر حادثه ای پیش آمد انتخابات مختل می شود و برای حفظ امینت ریاست جمهوری نامزدهای پوششی داشته باشیم. مرحوم عسگراولادی از امام اجازه گرفت و گفت اگر صلاح می بینند وارد میدان شوند. امام (ره) به او گفتند که اگر رای بسیار پایینی آوردی برایت مشکل نیست؟ مرحوم عسگراولادی هم جواب داد که من یک پاسدار انقلابم  وبرایم مشکلی نیست. این روحیه در ان موقعیت غیر از موقعیت حال حاضر آقاي جهانگیری است. اگر او احتیاطا وارد میدان انتخابات شده است الان دیگر باید کنار برود.  

اين مناظره همچنان ادامه دارد.

27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =