مناظره آنلاین در کافه خبر/ الویری: رئیسی اطلاعاتش ناقص است/ بادامچیان: تخریب نکن!/۱

الویری معتقد است که پنج نفر از شش نامزد ریاست جمهوری به دنبال دو قطبی کردن فضا هستند که انشقاق آفرین است اما بادامچیان این را رد می‌کند.

به گزارش خبرآنلاين، مناظره انتخاباتي امروز خبرآنلاين با حضور مرتضي الويري فعال سیاسی اصلاح طلب و اسدالله بادامچيان قائم مقام حزب موتلفه اسلامي برگزار شد.

نخستين سوال مناظره درباره دوقطبي شدن فضاي انتخابات بود.

الويري: از شش نامزد اين انتخابات، پنج نفر به سوي عدم دو قطبي شدن پيش رفتند. آقايان هاشمي طبا و ميرسليم مباحث آکادميک و منطقي مطرح کردند. البته بنده برخي مطالب ميرسليم از نظر کارشناسي حائز ايراداتي مي دانم اما او و هاشمي طبا صادقانه مطالب را مطرح کردند.

آقاي رئيسي بر مبناي اطلاعات خاصي که در مورد مطالب غير قضايي دارد، مطالبي را گفتند که ناشي از عدم حضورشان در حوزه هاي فعاليت اجرايي و تقنيني بود. اطلاعاتش ناقص و نارسا بود. اما جهانگيري و روحاني با توجه به تجربيات اجراييشان سخنان منطقي و مناسبي را مطرح کردند و جهات گيري هايشان در جهت دو قطبي نبود.

من از اصولگرايان مي‎خواهم تا اظهارات نامزدهايشان را نقد کنند. عباراتي همچون زالو صفت که عبارات مارکسيستي و تندروانه چپي است. تعجب مي‌کنم که قاليباف چطور اين تعابير را به کار مي برد و تعابير 4 و 96 درصد هم الگو برداري ناقصي از حرکتي در آمريکا است که منجر به دو قطبي اي مي شود که به صلاح نيست. عملا مردم را به دو گروه و دو دسته تقسيم مي کنند که خودش منجر به انشقاق مي شود.

بادامچيان: من با روش صحبت الويري موافق نيستم. به نظر من اصلا فضا دو قطبي نيست. يک قطب با سه نفر و قطب ديگر با سه نامزد ديگر که به صحنه نيامده اند. شش نفري آمده اند که خودشان را عرضه کنند. نزديکي ديدگاهاي برخي به يکديگر هم منطقي است. اينکه يکي اطلاعات دارد يا ندارد هم يک بحث انحرافي و منفي است. اين يک روش تخريبي است که بنده به صلاح نمي دانم. بهتر است تخريب نکنيد. ملت که صاحب اصلي راي است، خودشان از ميان اين شش نفر انتخاب مي کنند.

اين که طبيعي است؛ ما دو جريان در کشور داريم. يک جريان متعهد به اسلام هستند و اسلام را بهترين روش اداره نظام مي دانند. اما عده ديگري تفکر ديگري دارند. در جامعه ما آزادي افکار وجود دارد و محدود کردن آنها و جلوي هم قرار دادنشان درست نيست.

الويري: در پاسخ به آقاي بادامچيان بايد يادآور شوم که مقام معظم رهبري در ديدار با احمدي نژاد به او متذکر شدند که نامزدي او منجر به دو قطبي شدن فضا مي شود و از اين رو بهتر است که حضور نداشته باشد. به نظرم آن دو قطبي مد نظر رهبري غير از دو قطبي مد نظر آقاي بادامچيان است. چون ممکن است افرادي به خون هم تشنه شوند و يکديگر را غرب گرا يا زالو صفت بنامند و يا اينکه طرف مقابل را متحجر و دلواپس بنامند. نگراني رهبري هم اين بود. اگر دو قطبي خوب بود که ايشان ابراز نگراني نمي کردند. کار قاليباف دقيقا کار احمدي نژاد است. متاسفانه آمار دروغ و خلاف واقع مي دهند و جامعه را به سمت دو قطبي اي پيش مي برند که باعث نگراني رهبري بود.

اين مناظره همچنان ادامه دارد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =