رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه یک هزار و 200 هکتار بافت فرسوده در کرج وجود دارد که نیازمند نوسازی است، گفت: معابر فرسوده شهر کرج تبدیل به تهدید شده است.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، سعید مصطفایی اظهار داشت: وجود بافت های فرسوده در کلانشهر کرج علاوه بر به وجود آوردن منظری نا زیبا به تهدیدی جدی تبدیل شده اند و نیازمند اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از بروز حوادث است.
وی با اشاره به آمار 786 هکتاری بافت فرسوده در شهر کرج، گفت: این آمار با در نظر گرفتن شوارع و معابر به 1200 هکتار می رسد که جای نگرانی دارد و نیازمند تصمیمات جدی مسئولان است.
رئیس کمیسیون حقوقی اهمیت توجه به بافت های فرسوده را یکی از چالش های اصلی در شهر کرج عنوان کرد و افزود: نوسازی بافت های فرسوده در کشور یکی از موضوعاتی است که در حل مسائل و معضلات فرهنگی و اجتماعی نیز نقش تعیین کننده ای دارد و چنانچه بافت های فرسوده با برنامه ای جامع نوسازی شوند، علاوه بر نوسازی کالبد شهر، نوسازی حیات انسانی نیز محقق خواهد شد.
این مسئول خاطر نشان شد: نوسازی و بهسازی یک بار برای همیشه رخ نمی دهد بلکه امری است مداوم که در نهایت می بایست به سیستمی خود جوش تبدیل شود، این امر آنی و سریع نیست بلکه فرایندی حساس و پیچیده است که نیاز به طراحی برنامه های هدفمند کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =