۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

دبیرکل کنفدراسیون صنعت ایران گفت: یکی از مشکلات مهم کنونی ما در مراودات بین المللی به مسائل و تعاملات بانکی باز می گردد که همچنان با موانعی مواجه هستند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، داریوش مهاجر، دبیرکل کنفدراسیون صنعت ایران گفت: کشورها نمی توانند منزوی حرکت کنند و ادامه حیات بدهند، ما در عصر دهکده جهانی زندگی می کنیم و باید با جهان و کشورهای مختلف در حوزه های گوناگون ارتباط داشته باشیم و لازمه این کار زندگی در شرایط اقتصاد امروز جهانی است.

وی افزود: اقتصاد امروز جهان ورود کمتر دولت ها به اقتصاد و سپاردن آن بخش خصوص است؛ اولین اقدامی که به نظرم دولت آینده ایران باید در پیش بگیرد و به آن اهمیت دهد کاهش تصدی گری دولتی و ورود به اقتصاد است، دولت ها باید به امور حاکمیتی بپردازند و سیاست گذاری های کلان را انجام دهند ولی اجرا و جزییات را به فعالان اقتصادی، بخش خصوصی و به طور کلی مردم واگذار کنند. به نظرمن هر دولتی در کشورمان سرکار بیاید باید به این موضوع اهمیت ویژه بدهد.

وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته ما شاهد بودیم که به دنبال تحریم ها صنعت و اقتصاد کشور با مشکلاتی رو به رو شد که خوشبختانه بخشی از آن باتوجه به گام بسیار مهم این دولت در رسیدن به توافق هسته ای و اجرای برجام برطرف شدند؛ ولی باید با افزایش تعاملات بخش های باقی مانده نیز برطرف شوند، یکی از مشکلات مهم کنونی ما در مراودات بین المللی به مسائل و تعاملات بانکی باز می گردد که همچنان با موانعی مواجه هستند.

مهاجر تصریح کرد: این یک واقعیت است که در ارتباطات بانکی باوجود برداشته شدن گام های بسیار بزرگ همچنان شاهد کارشکنی ها و شیطنت هایی از سوی قدرت های بزرگ هستیم که کار را برای واردات مواد اولیه، قطعات تکنولوژی و یا صادرات کالاها سخت کرده است؛ شرایطی که به نظرم دولت با گسترش دیپلماسی خود و تعاملات گسترده تر آن ها را نیز می تواند در آینده برطرف کند.

به گفته مهاجر اما در کنار این اقدام خارجی باید شرایط در داخل نیز برای صنعت و اقتصاد تسهیل شود و یکی از مهم ترین کارها این است که بانک ها به کمک صنعت بیایند و با ارائه تسهیلات به خصوص با نرخ پایین چرخ صنعت را به حرکت دربیاورند و کاری کنند که موتور محرک تولید پیش از گذشته و با سرعت بیشتری به حرکت دربیاید؛ اتفاقی که دراین دولت فضای اولیه آن شکل گرفته است. ما شاهدیم که در سال ۹۵ رشد صنعتی در کشورمان مثبت شد ولی خب نباید به این موضوع کفایت کرد و باید تلاش ها مضاعف صورت گیرد تا با رشد چشم گیر صنعتی رو به رو شویم.

وی افزود: به اعتقاد من در این دوره که رقابت های انتخاباتی داغ است نباید هیچ کدام از نامزدهای انتخابات به سمت دادن وعده های مختلف بروند بلکه بهتر است با ارائه هدف گذاری ها برنامه های خود را برای رسیدن به آن اهداف بیان کنند؛ داشتن برنامه بسیار مهم تر از بیان وعده هاست، به نظرم نامزدهای ریاست جمهوری باید واقعیت های اقتصادی، اجتماعی و... در اختیار مردم قرار دهند، توجه داشته باشیم که رسیدن به توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و... نیازمند یک سری زیر ساخت ها و تحولاتی است که باید در کل اقتصاد کشور رخ دهد

او تاکید کرد: به اعتقاد من بهتر است در این دوره باقی مانده تا انتخابات نامزده ها برنامه ها و استراتژی هایشان را به جای هدفگذاری هایشان ارائه دهند.

 

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =