باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: خشایار الوند از جدیدترین فعالیت خود تا نیاز سینما به ژانرهای مختلف سخن گفت.

خشایار الوند فیلمنامه‌نویس در خصوص جدیدترین فعالیت سینمایی و تلویزیونی خود گفت: در حال حاضر نگارش‌ بخش‌های پایانی مجموعه «دیوار به دیوار» که سه یا چهار قسمت است، را انجام می‌دهیم، البته پیشنهادهای دیگری در زمینه سینمایی و تلویزیونی شده، که بیشتر پس از اتمام نگارش سریال «دیوار به دیوار» قصد استراحت دارم و اکنون فقط به آن فکر می‌کنم.

او علت استقبال مخاطب از مجموعه «دیوار به دیوار» را چنین بیان کرد: نکته موجود در این سریال که از روز اول به آن فکر کردیم، این است که سعی شد خروجی کار، با مشخصات و مشکلات واقعی جامعه امروز مطابقت داشته باشد تا مردم خودشان را در آن ببینند.

او افزود: ما اینجا شخصیت‌ها را ابله فرض نکردیم و کاملا واقعی با احساس صمیمیت بالا در نظر گرفتیم. مقوله‌ای که بتواند برای مخاطب جذاب و دیدنی باشد.

او ادامه داد: از سویی، سمت فانتزی‌های عجیب و غریب نرفتیم و سعی شد آن چیزی که وجود دارد و می‌توان نشان داد به مخاطب عرضه کنیم.

الوند درباره تفاوت پیاده کردن این ترفند در مدیوم سینما و تلویزیون تصریح کرد: داستان سینما با تلویزیون متفاوت است چرا که مخاطب به سینما پول می دهد و به طور قطع باید تصویر ویژه‌تری ببیند؛ اما سینما به دلیل فقر مالی،عدم تخصص کافی و...از فانتزی و رویا تهی شده، به نحوی که فیلم خوب یادمان رفته است.

او افزود: زمانی که می‌خواهیم کار تلخ بپذیریم، سراغ کار رئال می‌رویم. در صورتی که برای همه ژانرها می‌توان به سراغ اثری واقعی، دلچسب و عامه پسند رفت. البته نمی‌گویم نباید سینمای تلخ وجود داشته باشد، بلکه مقصودم رفتن به طرف ساخت کارهای فانتزی، تمیز و...نیز است.

این فیلنامه‌نویس عنوان کرد: به نظرم اگر به درستی آثار سینمایی تولید شود، همه ژانرها مشتری خودشان را دارند. چنانچه سال گذشته این جریان ثابت شد که هر فیلمی می تواند بفروشد و سبد سینما برای همه آن‌ها جا دارد.

الوند خاطرنشان کرد: اما در تلویزیون برای مخاطب عام، اگر ممیزی‌ها اجازه دهد، این فرمول که آیینه مردم خودمان باشیم جواب می‌دهد.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =