استان آذربایجان‌غربی در امدادرسانی به سیل‌زدگان نمره قبولی گرفته است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با تشریح اقدامات انجام شده در جریان سیل اخیر، از قابل قبول بودن کیفیت امداد رسانی در آذربایجان غربی از لحاظ سرعت، دقت، نظم و توزیع، نسبت به سایر استان ها خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، حسن محمودی اصل امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۵۹۹۹ خانوار و ۲۲۷۹۹ نفر تحت تاثیر این سیل قرار گرفته بودند گفت: از لحاظ علمی سه مرحله در امداد رسانی وجود دارد، قبل از بحران،حین بحران و پس از بحران که با هماهنگی های فرماندار ارومیه و طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی، روز قبل از حادثه ۶۰ روستا در مسیر رودخانه تخلیه شدند و این مدیریت بحران، میزان تلفات را بسیار کاهش داد.

وی افزود: علی رغم اینکه وظیفه ذاتی هلال احمر تا ۷۲ ساعت پس از وقوع حادثه است،اما ۱۴۹۶ نفر امدادگر ۱۸۳ تن اقلام امدادی را به ارزش ۱۶ میلیارد ریال طی نه روز پس از حادثه میان سیل زدگان توزیع کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی هم چنین از فرارسیدن هفته هلال احمر و صلبب سرخ جهانی خبر داد و تصریح کرد: امسال در ایران سیزدهم تا نوزدهم اردیبهشت ماه با شعار دنیایی در انتظار صلح، هفته هلال احمر نامیده شده است.

محمودی از همایش بزرگ پیاده روی خانواده هلال اهمر، اعزام تیم های کاروان سلامت به روستاهای محروم، برگزاری مانور امدادی با حضور تیم واکنش سریع، حضور در نماز جمعه و سخنرانی مدیرعامل پیش از خطبه ها، برگزاری طرح حمایت ماندگار با محوریت اهدای خون و ..... به عنوان برنامه های شاخص در این هفته در آذربایجان غربی یاد کرد و عنوان داشت: همزمان با این هفته چادر های هلال احمر در سراسر استان جهت ارایه خدمات حاضر خواهند بود و درمانگاه های ما نیز در روز هجدهم اردیبهشت ماه خدمات عمومی و تخصصی را بصورت رایگان ارایه خواهند کرد.

گفتنی است جمعیت هلال احمر بر چهار محور تلاش برای ایجاد صلح و دوستی در جهان، تکریم و احترام انسانها، تسکین آلام بشر و تلاش برای سلامت بشری فعالیت می کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =