شهرام کرمی از دلایل ترک پردیس تئاتر تهران گفت

شهرام کرمی، مدیر سابق پردیس تئاتر تهران (خاوران)، از چرایی ترک این مرکز و واگذاری‌اش به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهرام کرمی، مدیریت پردیس تئاتر تهران (خاوران) را به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران واگذار کرد و از این مجموعه تئاتری بیرون آمد.

کلنگ پردیس تئاتر تهران (خاوران) هم زمان با فرهنگسرای خاوران در سال 72 زده شد اما حدود 23 سال طول کشید تا سرانجام در بهمن سال گذشته، این مجموعه که اکنون تحت مدیریت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است به شکل رسمی افتتاح شود. 

شهرام کرمی که در روزهای افتتاح این پردیس مدیریت آن را بر عهده داشت در مورد چرایی ترک کردنش گفت: «من از سال 94 از طریق حکمی که رسانه‌ای هم شد در کنار مدیریت مرکز هنرهای نمایشی شهرداری تهران، مسئولیت نظارت بر راه‌اندازی پردیس تئاتر تهران (خاوران) را که از سال 91 ساخت و سازش تمام شده بود اما به خاطر مشکلات ناشی از نبود برق و گاز افتتاحش به تعویق افتاده بود، بر عهده گرفتم.»

                                                      نمای بیرونی پردیس تئاتر تهران (خاوران) 

شهرام کرمی ادامه داد: «خوشبختانه ما توانستیم این پردیس تئاتری را که سال‌ها چشم انتظار افتتاح بود از بهمن سال گذشته راه‌اندازی و همچنین برنامه شش ماه اول سال 96 آن را تنظیم کنیم. با توجه به این که از ابتدا در کنار مسئولیت راه‌اندازی پردیس تئاتر تهران (خاوران)، راه‌اندازی مرکز نمایش‌های آیینی صبا (خیابان شریعتی، سه راه پلیس) را هم بر عهده داشتم، راه افتادن چرخ این پردیس موجب شد تصمیم بگیرم که با واگذاری آن، به سراغ صبا بروم.»

مدیر سابق تالار هنر تصریح کرد: «با وجود این که در دوره مدیریت چهار ماهه‌‌ام در پردیس، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نهایت همکاری را با من داشت، به دلیل مشغله زیاد نتوانستم ادامه دهم.»  

او در مورد گزارشی که خبرگزاری خبرآنلاین پیش از این در گفت‌و‌گو با مجید جوزانی، عبدالحسین مختاباد و حمید پورآذری منتشر کرده بود و در مورد متفق‌القول بودن آن‌ها بر این که مدیریت غلط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می‌تواند پردیس تئاتر تهران (خاوران) را هم به سرنوشت غمبار و سوت‌و‌کور فرهنگسراهایی چون بهمن و خاوران تبدیل کند  (اینجا)، گفت: «با نهایت احترام برای دوستان عزیزم، گمان می‌کنم دیدگاه آن‌ها متکی بر نظر شخصی‌شان بوده است. بدون شک هر اتفاقی در بدو وقوع هیجان می‌آفریند و با استقبال مواجه می‌شود و در ادامه هر چقدر هم درست پیش برود به امری روزمره تبدیل می‌شود. شور و هیجانی که در دهه هفتاد برای فعالیت در فرهنگسراهای بهمن و خاوران وجود داشت به این دلیل بود که مکان‌های دیگری شبیه آن‌ها وجود نداشت و الا این دو فرهنگسرا هم اکنون نیز همان فعالیت‌ها را انجام می‌دهند.»  

دبیر چندین دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان توضیح داد: «گرچه ممکن است در دوره‌هایی به واسطه شیوه‌های مدیریتی شاهد اوج و فرودهایی در فعالیت فرهنگسرایی چون بهمن یا خاوران باشیم اما در هر صورت این دو فرهنگسرا در هر حالتی به فعالیت خود ادامه داده‌اند.»

شهرام کرمی در پایان در مورد مرکز نمایش‌های آیینی صبا هم گفت: «من وظیفه‌ام را انجام دادم و کاری را که می‌توانستم بکنم، کردم. کار بعدی‌ام راه‌اندازی مرکز نمایش‌های آیینی صبا واقع در خیابان شریعتی، سه راه پلیس است. دلیل به تعویق افتادن افتتاح این مرکز این است که زمین آن از شهرداری بود و ساخت‌و‌سازش از بخش خصوصی که قرار بود در کنار ایجاد بخش تجاری، یک مرکز نمایش آیینی هم بسازد. اتفاقی که افتاده کامل نشدن بخش تجاری است و هر چند شرکت توسعه فضاهای فرهنگی می‌تواند ساخت‌و‌ساز این بخش را تمام کند اما از نظر حقوقی مشکلاتی وجود دارد که نیازمند همکاری بخش خصوصی به عنوان شریک این ماجراست.»  

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =