برگزاری مراسم روز استاد در مجتمع آموزشی پردیس کمالوند

به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری مراسم بزرگداشت روز معلم و استاد در مجتمع آموزش پزشکی پردیس کمالوند برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،در این مراسم که به همت معاونت آموزش دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد از اساتید نمونه و برتر تقدیر شد. این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاسم متقی نیا امام جمعه ی موقت خرم آباد و از اساتید دانشگاه علوم پزشکی، دکتر ساکی رئیس ، دکتر عباس زاده معاون آموزش، دکتر طاهری کلانی معاون پژوهشی و دکتر شیخیان معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی لرستان و همچنین عیدی مشاور رئیس و مدیر حراست دانشگاه، مدیران دانشکده ها و گروه های مختلف آموزشی و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه آغاز و به پایان رسید.
در ابتدای برنامه حجت الاسلام و المسلمین متقی نیا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن روز استاد و معلم خداوند را بالاترین معلم عنوان کرد واز شریعت و عالم هستی به عنوان کتاب های خداوند یاد کرد. وی در ادامه علم آموزی، شاگردپروری، مسئولیت پذیری، مهارت در انتخاب بهتر را مهم ترین وظایف معلم که در قرآن به آن اشاره شده است دانست و گفت: متأسفانه امروزه موانعی بر سر راه شاگردپروری وجود دارد که تأثیر آن را کاهش می دهد و باید موشکافی شود. حجت الاسلام والمسلمین متقی نیا عنوان کرد: معلم نه تنها باید به علم دانش آموز بیفزاید بلکه می بایست مسئولیت پذیری و به ویژه انتخاب بهتر را به شاگردانش القا کند. امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه با اشاره به نقش بالای شهید مطهری در پیروزی انقلاب دانش بالا و ترویج اسلام ناب و عمیق، شناخت از وضعیت اجتماعی دوران خود، خستگی ناپذیری و مطیع امام بودن و ولایت مداری را از مهم ترین خصوصیات ایشان قلمداد کرد و گفت: جایگاه شهید مطهری به اندازه ای بود که حضرت امام(ر ه) ایشان را به عنوان رئیس شورای انقلاب انتخاب کرد. وی در پایان از مسئولین برگزار کننده ی مراسم تشکر کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن روز معلم و استاد از اساتید دانشگاه به عنوان ارکان اصلی مجموعه ی دانشگاه علوم پزشکی یاد کرد و نقش هیأت علمی دانشگاه را در رشد و تعالی و ارتقا فرهنگ جامعه بی بدیل دانست. دکتر ساکی خاطرنشان کرد: در واقع بخش آموزش رسالت اصلی دانشگاه علوم پزشکی است و ما نباید در هیچ شرایطی اجازه بدهیم این موضوع کمرنگ شود. وی عنوان کرد:علاوه بر آموزش، پژوهش، تحقیق و کارآفرینی باید سرلوحه ی برنامه ی آموزشی دانشگاه قرار گیرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه علم را نتیجه ی عقل دانست و گفت: عقل نمونه ی خود خداوند است و هنر انسان از جز به کل رفتن است که علم و دانش واسطه ی این کار است و این موضوع اهمیت مقام معلم و استاد را به وضوح برای ما آشکار می سازد. دکتر ساکی همچنین ابراز امیدواری کرد که بستری فراهم شود تا مقام و منزلت اساتید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی نیز در این مراسم ضمن تشکر از حضور اساتید دانشگاه در مراسم گزارشی از عملکرد معاونت آموزشی و دستاوردهای این مجموعه ارائه داد. دکتر عباس زاده افزایش رشته های کارشناسی ارشد را از 3 رشته به 10 رشته و همچنین راه اندازی 6 رشته ی دستیاری، کسب مجوز قطعی دانشکده دندانپزشکی، کسب رتبه برتر آموزش مامایی در کشور و انتخاب استاد برتر از علوم پزشکی لرستان را از مهم ترین دستاوردها و کسب مجوز قطعی دانشکده داروسازی، ساخت و تجهیز سالن آزمون، مرکز سلامت بالینی، مرکز آموزش الکترونیک، مرکز تولید محتوای آموزش مجازی و راه اندازی 4 رشته دستیاری دیگر را از طرح های در دست اقدام که رشد بالای 80 درصدی برای بهره برداری داشته اند عنوان کرد. دکتر عباس زاده همچنین خاطر نشان کرد: در راه موفقیت هایی که ظرف 3 سال اخیر داشته ایم معاونت پژوهشی همکاری بسیار خوبی داشته اند که جای تقدیر دارد.
دکتر طاهری کلانی در ادامه ی مراسم معاونت آموزش و تحقیقات را دو حلقه ی ناگسستنی از هم دانست و گفت: ما اگر در امر آموزش ضعیف عمل کنیم نباید انتظار داشته باشیم بخش پژوهشی به خوبی عمل کند. معاون پژوهشی دانشگاه ادامه داد: آموزش مقدمه ی پژوهش است و من از زحمات معاون آموزشی دانشگاه به خاطر دستاوردهای چند سال اخیر تشکر می کنم.
در بخش پایانی برنامه با حضور حجت الاسلام و المسلمین متقی نیا، رئیس دانشگاه، معاون آموزش، معاون پژوهشی و مدیر حراست دانشگاه از اساتید برتر که موفق به اخذ مدارج بالای علمی شده اند با اهدا لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =