۰ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

میزان نوشت: قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد کاهش به ۱۲۵۵ دلار و ۲۵ سنت رسید.

در  حالی که رشد شاخص‌ها در بازار بورس و تقویت ارزش دلار در برابر ین ژاپن موجب کاهش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده، قیمت طلا امروز در نزدیکی پایین‌ترین رقم ۳ هفته اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد کاهش به ۱۲۵۵ دلار و ۲۵ سنت رسید. قیمت طلا دیروز با 0.9 درصد کاهش به ۱۲۵۳ دلار و ۶۶ سنت رسیده بود که پایین‌ترین رقم از ۱۱ آوریل تاکنون بود. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.1 درصد افزایش به ۱۲۵۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز به نزدیکی بالاترین رقم دو سال اخیر افزایش یافت و ارزش دلار در برابر ین به بالاترین رقم در یک ماه گذشته رسید.

تقویت بازارهای بورس موجب کاهش سرمایه گذاری در بازارهایی نظیر طلا شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز گفت، وی آمادگی دارد در شرایط مناسب با رهبر کره شمالی دیدار کند. این اظهارات اندکی از نگرانی‌های ژئوپلتیک اخیر کاست. اما پس از این اظهارات، کره شمالی اعلام کرد که رزمایش تمرینی یک بمب افکن آمریکایی، شبه جزیره کره را تا آستانه یک جنگ اتمی پیش برده است.

ریچارد ژو، تحلیلگر بازار نفت گفت: «نگرانی‌های ژئوپلتیک در حال کاهش است، اما همچنان امکان افزایش مجدد این نگرانی‌ها وجود دارد. قیمت طلا کاهش خواهد یافت، اما تا مدتی نوسان چندانی را شاهد نخواهد بود.»

فدرال رزرو آمریکا نیز قرار است از اواخر امروز نشست دو روزه سیاست گذاری خود را آغاز کند، و سرمایه گذاران احتمالا منتظر خواهند بود تا ببینند نتیجه این نشست چه خواهد بود و چه تاثیری بر بازار طلا خواهد داشت. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =