چهل و ششمین جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار مرکزی ونمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران شهرستان های استان و مدیران و مسئولان ستاد مقاومتی استان با محوریت اشتغال در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی در این جلسه زمانی قمی استاندار مرکزی گفت:دستور کار جلسه ی امروز اشتغال است و در سال 96 با تاکید مقام معظم رهبری در راستای تکمیل کارهایی که دولت در سال 95 شروع کرده گام برمی داریم و با توجه به اینکه سال 96 را هم سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام نهادند در راه رسیدن به این اهداف گام برمی داریم
وی افزود : ما در این خصوص به بررسی بستر های ایجاد اشتغال در شهرها و روستاها پرداخته و برآورد هزینه انجام داده ایم و با توجه به این موارد ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال در روستاها بالاست به طوری که با 400 میلیارد تومان هزینه در روستاها می توانیم 8 تا 10 هزار شغل ایجاد کنیم که با همکاری نهادهای حمایتی و بانکها و سایر دستگاههای ذیربط امکان پذیر است. همچنین برای واحدهای کوچک و متوسط که توانایی ایجاد 6000 شغل را دارند و پیشرفت بالای 60 درصد داشته اند 480 میلیارد تومان سرمایه ثابت نیاز است.
زمانی قمی در ادامه افزود:در سال 95 ، 43 جلسه در حوزه ی اقتصاد مقاومتی داشتیم که در هیچ استانی به این میزان نبوده است در این جلسات با دستگاه های مرتبط اجرایی و مدیران راهکارهایی ارائه شده که از نتایج آن به عنوان نمونه واحدی است در ساوه که 2000 کارگر داشت و در سال 94 تعطیل بود که در 6 فروردین ماه آغاز به کار نمود و در حال حاصر 80 درصد فعال است. همچنین 736 میلیون دلار صادرات در سال 95 داشته ایم که نسبت به سال 94، 28 درصد رشد داشته است که نسبت به واردات که 291 میلیون دلار بوده تراز مثبتی داشته ایم.
همچنین در حوزه ی جذب و جلب سرمایه گذار با افتخار پس از توافق هسته ای و پس از برجام ،حضور هیات های سرمایه گذار و علاقمند به هیچ وجه با دو سال قبل قابل مقایسه نیست و رشد قابل توجهی داشته است.
وی افزود :تلاش برای کاهش نرخ بیکاری جدی است بخش تحصیل کرده به شدت دچار مشکل است و باید تلاش برای کاهش بیکاری با برنامه های سال جاری و کمک شما و همکاران در دستگاه های مرتبط انجام شود تا بتوانیم شرایط بهتری را در پیش رو داشته باشیم. ما موظفیم به اجرای فرامین مقام معظم رهبری و رفع مشکلات مردم و کاری به علت آن نداریم و تلاش می کنیم تا به شرایطی که زیبنده ی مرجع بزرگ و افتخار آمیز استان مرکزی است برسیم.همچنین تاکید کرد که در تصویر دولت ناامیدی و آوارگی نیست.
رضایی نماینده ی خمین و رئیس مجمع نمایندگان استان در این جلسه گفت: ما نسبت به سرنوشت جوانان استان مسئولیم و از آنجایی که استان مرکزی از استان های صنعتی و رده یک کشور بوده است، آنچه مردم انتظار دارند این است که استان در جایگاه واقعی خودش قرار بگیرد و مردم به رفاه و آسایش برسند و ما به این اهداف نمیرسیم مگر با عزم و اراده ی انقلابی در این وادی و تلاش همه جانبه همانطور که رهبر معظم انقلاب خواسته اند.
نماینده خمین افزود : از سهم اشتغال در صنعت 1150 را نفر را داریم که این یعنی چیزی در حدود صفر و وضعیت قابل قبولی نداریم. با میزان قابل توجهی از کاهش جمعیت در استان مواجهیم به عنوان نمونه در خمین 3000 نفر کاهش جمعیت بوسیله ی مهاجرت داشته ایم که اگر زاد و ولد هم 3000 در نظر بگیریم در مجموع با6000 کاهش جمعیت مواجه شده ایم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =