۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
حمایت توسعه شیلات و آبزی‌پروری در اردبیل

برای تحقق شعار سال و افزایش تولید و اشتغالزایی، توسعه شیلات و آبزی‌پروری در استان اردبیل حمایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ ناصر نصیری در نشست با مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: با توجه به اشتغالزایی بخش شیلات و ارزش غذایی تولیدات آن باید بحث شیلات و آبزی‌پروری دوچندان جدی گرفته شود و طرحهایی که در این حوزه بازدهی دارد مورد حمایت قرار گیرند.

وی با تاکید بر توجه بیشتر مسئولیت به بخش شیلات و آبزی‌پروری در استان اردبیل بیان کرد: با توجه به فعالیت طرحهای شیلاتی در سراسر استان و اهمیت و نقش آنها در ایجاد اشتغال و نیز توجیه اقتصادی داشتن این طرحها توجه مسئولین به این صنعت ضروری بوده و باید تلاش کنند تا این صنعت در استان توسعه یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اعلام حمایت از توسعه شیلات و آبزی‌پروری در استان اردبیل افزود: در این زمینه از فعالان شیلات و آبزی‌پروری حمایت می‌کنیم تا همچنان شاهد افزایش تولید و اشتغالزایی در این بخش بوده و بتوانیم در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی گامی اساسی برداریم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل نیز در این نشست پرورش ماهی در قفس را از جمله برنامه‌ها و اولویتهای در استان اردبیل دانست و تصریح کرد: راه‌اندازی بازار آبزیان از جمله طرحهایی بوده که برای تحقق آن تلاش همه‌جانبه‌ای می‌شود تا بتوانیم شاهد توسعه تولید و فروش محصولات آبزی در استان باشیم.

میرآرمان واعظی افزایش فرهنگ مصرف آبزیان و افزایش تولید در واحد سطح را از مهمترین وظایف شیلات استان دانست و گفت: همه عوامل شیلات استان در راستای اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید تمام تلاششان را انجام خواهند داد که در این راستا تلاش می‌کنیم از سرمایه‌گذاران و فعالان در این حوزه حمایتهای لازم را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اجرای پرورش ماهی در قفس و پن در سدهای مستعد، مکانیزه کردن استخرهای پرورش ماهی، برگزاری کلاسهای آموزشی هدفمند، پیگیری طرحهای راکد و نیمه‌فعال در حوزه شیلات و حفاظت و بازسازی ذخایر با توجه به اینکه سبب افزایش تولید می‌شود از مهمترین مواردی بوده که در زمینه تحقق آنها پیگیریهای لازم انجام خواهد شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =